Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Онлайн търговията с модни артикули в Испания продължава своя възход
Електронната търговия с модни артикули в Испания се е увеличила и вече представлява 20,8% от общите продажби в страната, въпреки че е забавила напредъка си миналата година в сравнение с 2020 г., предава El Economista.
След бума на онлайн продажбите, генерирани от пандемията през 2020 г., модната електронна търговия счупи нов рекорд през 2021 г. с нов напредък в степента си на проникване в сравнение с 2019 г., когато генерира 9,5% от общите продажби в сектора. Това показват данни на доклада за онлайн мода, изготвен от Modaes.es в сътрудничество с Kantar и спонсориран от Prodware.
Данните, които включват продажби на облекло, обувки, аксесоари и домашен текстил, показват, че един на всеки 5 евро, изразходвани за модни продукти от потребители, пребиваващи в Испания, е от покупки в интернет.
Един от ключовете за растежа на онлайн канала през 2021 г. беше новия скок в навлизането на електронната търговия: 46,8% от населението над 15 години, живеещо в Испания, е закупило моден продукт онлайн в сравнение с 44,3% през 2020 г. Освен това 67,8% от тези купувачи (в сравнение с 65,4% от 2020 г.) са направили поне две покупки.
Увеличението на продажбите позволи на Испания, която е най-назад по отношение на навлизането на онлайн модата сред петте най-големи пазара в Европа, да се изкачи на четвърта позиция, изпреварвайки Италия през 2021 г.
Причината е силното свиване, регистрирано миналата година от квотата в Италия, първата засегната от пандемията в Европа. През 2021 г. електронната търговия допринесе с 19% от продажбите, в сравнение с 23% през предходната година. Освен това, Испания се доближава до нивото на Франция, където делът е 22,3%. Германия и Обединеното кралство продължават да водят, с тегло на онлайн продажбите съответно 38,9% и 48,2%.
По отношение на обема на продуктите онлайн търговията с мода наистина спадна в сравнение с 2020 г., по-специално с половин пункт, преминавайки от 16,1% през 2020 г. до 15,6% през 2021 г. Това обаче е много по-високо ниво, отколкото се случи преди пандемията: през 2019 г. онлайн продажбите достигнаха връх от 6,7% от всички модни продукти, закупени в страната.
През годината продажбите в Испания се развиваха неравномерно с пикове от 30,3% през февруари поради новите ограничения и разпродажби и 22,3% през ноември поради Черния петък.
Докладът разкрива още, че отстъпките и промоциите са загубили значение при онлайн продажбите: ако през 2019 г. 61,4% от онлайн покупките съответстват на продукти с намаление или продукти с промоции, това съотношение спадна до 48% през 2020 г. и до 46,4% през 2021 г.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.