Половината от купувачите все по-често пазаруват продукти на промоция, сочи проучване

Половината от купувачите все по-често пазаруват продукти на промоция, сочи проучване

Близо половината от хората  (49.3%) споделят, че сега по-често от преди купуват продукти на промоция и следят активно офертите. Това показват резултатите от национално проучване на Offerista Group съвместно с изследователска агенция Bluepoint за потребителски нагласи към печатните и дигиталните брошури. Подобно на миналогодишното проучване и тази година са анкетирани 800 души от градове с различна големина. 

Запазва делът на хората (22%), които споделят, че не получава хартиени брошури вече няколко месеца, като около 7% от тях посочват, че сами си ги търсят. Делът на изследваните лица, които споделят че разглеждат дигитални брошури редовно (всяка седмица или 2-3 пъти месечно) е 82,6%. 

Проучването показва още, че основните два канала за информиране продължават да бъдат сайтове на търговските вериги или техни приложение. Извън каналите за информиране от самия търговец, потребителите на трето място поставят сайтовете за брошури.

Според резултатите от проучването Broshura.bg  е лидер в категорията сайтове за брошури, като бива използван от 8 от 10 участника в изследването. Основното предимство на дигиталните брошури е достъпността по всяко време. Други основно изтъквани предимства са удобството и спестяването на природни ресурси.

Социалните мрежи 

Сред изследваните социални мрежи, Facebook е с най-висок дял на ежедневно ползващи – 72,8% от всички лица. Друга по-широко използвана социална мрежа е Instagram. На ежедневна база третата по използване мрежа е Tik-Tok. 9 от 10 от изследваните лица посочват, че притежават карта/ приложение за лоялност, като 65,7% от тях я използват редовно при пазаруване. Категорично ценовата оферта е основният фактор, който би привлякъл вниманието на потребителите към определен продукт. Други фактори, които оказват влияние са положителният предишен опит, познатостта, положителните отзиви и доверието към марката/ ритейлъра., проказват още резултатите от проучването.

Данните  от проучването сочат още, че все по-малко потребители получават хартиени брошури и промоции от търговските вериги в пощенската си кутия - 48.3% от анкетираните тази година заявяват, че получават брошурите всяка седмица (за сравнение с 2023 г.: 51.3%). 22% не получават хартиени брошури или ги търсят сами както през 2023, така и през 2024 година.

53,2% от анкетираните пък разглеждат редовно дигитални брошури (всяка седмица), а 26.3% - 2-3 пъти в месеца. Най-предпочитаните канали за достъп до дигитални брошури са уебсайтът и мобилното приложение на ритейлъра, следвани от сайтовете за брошури. Broshura.bg продължава да бъде най-предпочитаният сайт за дигитални брошури.  86.9% от участниците в анкетата пък смятат, че дигиталните брошури са бъдещето, изтъкват от Offerista Group и Bluepoint.

При сравнение на предимствата и недостатъците на дигиталните брошури, най-голям процент от анкетираните (44.3%) споделят, че най-големият плюс на дигиталните брошури е тяхната достъпност. Близо 58% споделят, че дигиталните брошури нямат недостатъци, а за 10% недостатък е, че е нужен интернет достъп за тяхното разглеждане, отбелязват от Offerista Group 

За най-голяма част от анкетираните предпочитаният формат на брошурата е дигиталният. Това е валидно за анкетираните от почти всички възрастови групи. Единствено представителите на група 55-64 години нямат конкретни предпочитания в повечето случаи (40.5%).

Всеки втори предпочита дигиталните брошури 

45.8% от анкетираните предпочитат дигиталните брошури, а на въпроса “Хипотетично, ако се спре напълно разпространението на хартиени брошури, към кои източници на информация бихте се насочили да търсите предложения за продукти и промоции на различните търговски вериги?” 56.5% отговарят, че ще се насочат към към сайта на търговската верига; 36.1% ще потърсят промоциите в сайт за брошури, а 33.8% ще инсталират приложението на търговската верига.

Най-много потребители (64,4%) разглеждат както дигитални, така и хартиени брошури от категория "Супермаркети", Това е различно за брошурите от категория "Дрехи, обувки и аксесоари", където най-предпочитаната брошура е дигиталната.

9 от 10 от изследваните лица пък посочват, че притежават карта/приложение за лоялност, като 65,7% от тях я използват редовно при пазаруване. Картите/ приложенията за лоялност успяват да създадат в потребителите усещане за помощ да спестят пари, възможност за получаване на допълнителни бонуси и не на последно място им напомня, че в определен магазин може да спестят пари.

На този етап потребителите основно продължават да показват своята лоялност през базовите си навици и поведение като: използване на карта за лоялност, препоръка към приятели и познати и по-често пазаруване от конкретната марка или магазин, показват още резултатите от прочучването на Offerista Group и Bluepoint .

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ