Промоции в бъдеще време

Промоции в бъдеще време

Промоции в бъдеще време

Откъде научавате кои продукти в кои магазини ще бъдат на изгодни цени тази седмица? Планирането на семейния бюджет е все по-обвързано с този въпрос. А най-честите седмични разходи са за храна и хранителни продукти. Един от най-предпочитаните доскоро от ритейл сектора, а и от клиентите формат за "редовна седмична връзка" бяха хартиените брошури. Те обаче стават все по-нежелани от потребителите.

Нещо повече, 80% от хората категорично заявяват, че хартиените брошури няма да им липсват, ако спрат да се печатат, а 91% смятат, че дигиталните брошури са бъдещето. Това сочат данните от  първото национално проучване за потребителски нагласи към печатните и дигиталните брошури, проведено през юни тази година от Offerista Group съвместно с изследователска агенция Bluepoint. В него са участвали 800 души от градове с различна големина, а самото изследване е проведено по хибриден модел - онлайн анкети и Face-to-face интервюта – 60:40.

Потребителите все повече следят и купуват предимно продукти на промоция, ограничават някои стоки и са ориентирани към по-евтини марки, гласи един от основните изводи на проучването. Но откъде черпят информация за промоциите в магазините?

Оказва се, че всеки втори потребител има предпочитание към електронните формати, а 85% от анкетираните разглеждат дигитални брошури редовно.

Хартията отстъпва

22% от анкетираните не получават хартиени брошури или им се налага да ги търсят сами. Ако си представим, че хартиените брошури от утре изчезнат, близо 80% няма да спрат да се интересуват от промоционални оферти, защото и в момента ги разглеждат дигитално, сочи друг важен извод от изследването. Заключението е валидно за анкетираните от всички възрастови групи, от градове с различен брой население.

Профилът на потребителите, които продължават да разглеждат хартиени брошури изглежда така:

  • 52% мъже
  • 55% възраст 45-64
  • 69% имат брак или съжителстват с партньор
  • 30% получават заплата 1000 - 2000 лева
  • 62% определят материалното си положение като добро

Дигитален прочит

Дигиталната брошура е предпочитаният формат за най-голяма част от анкетираните, от всички възрастови групи в градовете с различен брой население.

85% от анкетираните редовно разглеждат дигитални брошури, докато при тези, които предпочитат хартията редовно го правят 68%. Най-много потребители (65,7%) разглеждат както дигитални, така и хартиени брошури от категория Супермаркети. Не така стоят нещата при категория Техника, където най-предпочитаната брошура е дигиталната.

При сравнение на предимствата и недостатъците на дигиталните брошури, най-голям процент от анкетираните (близо 57%) споделят, че най-големият плюс на дигиталните брошури е тяхната достъпност. Близо 55% споделят, че дигиталните брошури нямат недостатъци, а за 18,2% недостатък е, че е нужен интернет достъп за тяхното разглеждане.

Профилът на потребителите, разглеждащи дигитални брошури:

  • 52% жени
  • 49% възраст 25-44
  • 66% са в брак или имат съвместно съжителство
  • 26% получават доход от  2001 - 3000 лева (в допълнение 19% получават между 3000 и 5000 лв.)
  • 70% оценят материалното си положение като добро и много добро

Клиентите винаги ще търсят информация за актуалните оферти, защото това им помага да оптимизират бюджета си, а и не на последно място разглеждането на брошури им доставя удоволствие. Така че, този канал на комуникация няма да изстине. Форматът е поел към трансформация.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ