Преходът към електрически коли ще погълне около 190 хиляди работни места в Германия до 2035 г.

Преходът към електрически коли ще погълне около 190 хиляди работни места в Германия до 2035 г.

Ръководителят на Асоциацията на германската автомобилна индустрия (VDA) Хилдегард Мюлер смята, че до 2035 г. около 190 хиляди работни места в сектора може да са застрашени. Тя изрази това мнение в предаването Hart aber fair („Трудно, но справедливо“), съобщава вестник Bild. Според Мюлер това се отнася не само за затруднения германски автомобилен производител Volkswagen (VW), но и за много други компании доставчици. Преходът към електрическа мобилност води до промяна в работните профили, обясни тя. „Преходът към електромобилност променя работните места тук, не можем да се скрием от това“, каза президентът на VDA.

„Нашите разходи за енергия са твърде високи. Ние сме твърде скъпи от гледна точка на административните разходи и разходи за труд. Ако не поставим тези проблеми под контрол, автомобилната индустрия ще поеме по своя път, но не с растеж, добавена стойност и работни места в Германия", каза Мюлер. Тя отбеляза, че Германия е вторият по големина производител на електрически превозни средства в света. „Все още продаваме 100 пъти повече коли в Китай, отколкото обратното“, обясни Мюлер. Въпреки това забраната на двигателите с вътрешно горене и липсата на инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства, според нея, е проблем както за потребителите, така и за производителите.

В понеделник агенция DPA, позовавайки се на ръководителя на работническия съвет на Volkswagen Даниела Кавало, съобщи, че концернът планира да затвори три завода в Германия и да съкрати десетки хиляди работни места. Заводът в Оснабрюк, който наскоро загуби дългоочакваната допълнителна поръчка от Porsche, е изложен на особен риск. Цели предприятия трябва да бъдат закрити или преместени в чужбина. Тези планове, според Кавало, засягат всички заводи на Volkswagen в Германия. От Volkswagen отбелязаха, че преструктурирането е единственият начин да остане конкурентоспособен в дългосрочен план

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ