Прогноза: Продажбите на луксозни стоки в световен мащаб ще намалеят

Прогноза: Продажбите на луксозни стоки в световен мащаб ще намалеят

Според консултантската компания Bain & Company продажбите на лични луксозни стоки ще намалеят с 2% през тази година, което ще я превърне в една от най-слабите в историята, тъй като повишаването на цените и икономическата несигурност свиват клиентската база на индустрията, предаде Ройтерс.

В своя доклад за пазара на стойност 363 млрд. евро (386 млрд. долара) Bain оценява дава оценка за спад на продажбите с 20-22% в Китай, който се превърна в спирачка след дългогодишния бум в сектора преди пандемията, подхранван от богатата и нарастваща средна класа.

„За първи път след кризата от 2008-2009 г. индустрията на луксозните стоки за лично ползване отбелязва спад, с изключение на пандемията“, заяви пред Ройтерс партньорът на Bain Федерика Левато.

Публикуваното днес проучване вероятно ще засили опасенията на инвеститорите, че настоящият спад в сектора, който срина акциите на компании като LVMH и Kering  може да бъде по-дълъг и по-дълбок от очакваното.

Очаква се световните продажби на луксозни лични стоки - дрехи, аксесоари и козметични продукти - да останат без промяна при постоянни обменни курсове през празничния сезон, като резултатите в Китай все още са отрицателни, казва Левато.

Преминаването на марките към позициониране на техните продукти в по-висок ценови диапазон, съчетано с по-слабото потребителско доверие на фона на войните, икономическите проблеми на Китай и изборите по света, накара много клиенти, особено по-младите, да се откажат от покупки.

„Потребителите на луксозни стоки са намалели с 50 млн. през последните две години от общо около 400 млн. потребители“, казва Левато. Перспективите за растеж на пазара зависят отчасти от стратегиите, които марките избират да прилагат, включително и от ценообразуването, добави тя.

Като допълнителен знак, че по-високите цени задържат потребителите, Бейн заяви, че каналът за продажба на дребно се представя по-добре, което се дължи на стремежа на купувачите да търсят стойност.

Секторът на луксозните стоки се очаква да нарасне с между 0 и 4 % при постоянни обменни курсове през 2025 г., подкрепен от продажбите в Европа и Америка, като в Китай се очаква възстановяване едва през втората половина на годината, смятат от Bain.

Левато заяви, че победата на Доналд Тръмп на президентските избори в САЩ е премахнала една несигурност, докато евентуално намаляване на лихвените проценти и данъците може да насърчи американците да харчат повече.

За разлика от личните стоки, разходите за луксозни преживявания, като например хотелиерство и ресторантьорство, се очаква да се увеличат през тази година, прогнозират от Bain.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ