Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Процъфтяващите сиви пазари в Китай създават проблеми на луксозните марки
Китайските пазари втора употреба и "сивите" пазари на луксозни стоки процъфтяват, тъй като скоковете на цените на луксозните марки в слабата икономика карат някои купувачи да търсят по-евтини начини да ги купят, съобщи Ройтерс.
LVMH, най-голямата група за луксозни стоки в света, отчете 3% спад на тримесечните продажби миналата седмица, надминавайки прогнозите за първия си спад на тримесечните продажби след пандемията, тъй като търсенето в Китай и Япония отслабна.
Италианската Salvatore Ferragamo също отчете спад на тримесечните приходи, засегнат от забавянето на търсенето от Китай.
„Слонът в стаята е, че в Китай, докато съществуват различия в цените (между Китай и други страни), има възможност чувствителните към цените потребители да отидат на сивия пазар“, каза Макс Пиеро, главен изпълнителен директор на luxury intelligence консултантска компания Re-Hub, която проследява луксозните покупки на сивия пазар в Китай.
Този пазар, който се оценява на 57 милиарда долара годишно, беше подхранван през последните години от възхода на платформи като DeWu, където луксозни продукти, често доставяни отвъд океана, се продават с отстъпки от 20% до над 50% до цени на китайски водещи магазини.
Re-Hub изчислява, че продажбите на 48 марки на DeWu са се увеличили с 19% на годишна база през второто тримесечие до повече от 7 милиарда юана ($984,4 милиона).
Продажбите на дребно в Китай, показател за потреблението, нараснаха с слабите 3,2% през септември и слабостта е лош знак за световните луксозни гиганти, тъй като Китай представлява около 25% от световните приходи за сектора.
Нарастващият потребителски интерес както към употребяваните, така и към сивите пазари добавя главоболие към марките от най-висок клас, които се стремят да защитят продажбите си в Китай.
„Нарастващите цени на тези луксозни марки определено са една от причините все повече и повече потребители да се насочват към вторичния пазар“, каза И Кеджие, 28-годишен мениджър маркетингово съдържание и потребител на луксозни продукти.
След публикуването на продажбите им през третото тримесечие, ръководителите на LVMH, защитиха стремежа на своите лейбъли към луксозния пазар и казаха, че не планират да представят нови гами от по-достъпни продукти.
Те също така казаха, че нямат намерение да се намесват в пазара на употребявани стоки, отбелязвайки, че строгият контрол върху разпространението на техните марки ги прави по-малко изложени на паралелни пазари.
Но пазарът на употребявани стоки в Китай също се подхранва от забавящата се икономика на страната, тъй като все повече хора искат да спечелят пари от своите луксозни колекции.
„Броят на продавачите расте наистина бързо и по-голямата част от тях продават луксозни артикули за първи път. Но от страна на купувача това е доста стабилно“, каза Джу Тайничи, основател на пазара за луксозни стоки втора употреба ZZER.
Това доведе до спад на средните изкупни цени спрямо миналата година и средните стойности на поръчките също паднаха с около 10%, каза Джу, добавяйки обаче, че марки като Louis Vuitton и Coach все още се продават бързо.
Луксозният пазар втора употреба в Китай – който включва платформи като Plum, ZZER и компанията собственост на Alibaba -Xianyu, е нараснал с общ годишен темп на растеж от над 30% от 2020 г. насам, според оценки на консултантската компания iResearch, въпреки че Zhu лично смята, че тази година секторът като цяло в Китай е по-вероятно да нарасне с около 20% тази година.
Джу каза, че някои от потребителите, които се обръщат към стоки втора употреба и стоки от сивия пазар, все още ще купуват нови луксозни артикули и ще пренасочат само част от потреблението си към тези пазари.
„Ако сделката е наистина привлекателна и те ни се доверят, че всеки артикул е удостоверен, те ще го купят“, каза той.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.