S&P Global: Корабните компании ще бъдат принудени да използват по-екологични горива

S&P Global: Корабните компании ще бъдат принудени да използват по-екологични горива

Все повече правителствени регулатори подтикват корабособствениците да използват по-екологични горива, за да намалят въздействието си върху околната среда, съобщава S&P Global. В продължение на десетилетия корабоплаването се захранваше с мазут,  "остатъчно гориво" с високи нива на емисии на замърсители. Предвид липсата на доброволни усилия от страна на частния сектор, специализирана агенция към ООН се превърна в основна сила за насърчаване на корабоплаването с нисък въглероден отпечатък. Международната морска организация (ММО) планира поетапно въвеждане на правила за ограничаване на емисиите на парникови газове с цел декарбонизиране на трансграничното корабоплаване и постигане на "нетна нула" до 2050 г.

"Като изключим усилията на някои корпорации, нереалистично е да видим, че корабоплаването се декарбонизира от добро сърце и от загриженост за околната среда", отбеляза Адриан Толсън, собственик на консултантската компания 2050 Marine Energy. Ето защо, смята експертът, ИМО се е превърнала в основен двигател на промяната в сектора при малко усилия от страна на частния сектор.

Според участниците в сектора различните регионални и национални правителства също разработват свои собствени регулаторни правила.

"Освен усилията на някои корпорации, не е реалистично да се смята, че корабоплаването ще се декарбонизира от добро сърце и от загриженост за околната среда", отбелязва Ейдриън Толсън, собственик на консултантската компания 2050 Marine Energy. Ето защо, смята експертът, ИМО се е превърнала в основен двигател на промяната в сектора, а частният сектор полага малко усилия.

Водещ в намаляването на емисиите на CO2 по време на експлоатацията на корабите е Европейският съюз. Брюксел планира да разшири обхвата на системата "таван и търговия", за да обхване и морския транспорт от 2024 г., а от 2025 г. да въведе изисквания за интензивност на емисиите. И двата набора от правила ще се прилагат за пътувания до, от и между пристанищата на ЕС.

Според S&P Global законодателството в областта на корабоплаването има потенциала да промени динамиката на пазара на бункероване. За това свидетелстват правилата на ИМО, според които от 2020 г. корабите трябва да изгарят гориво с пределно съдържание на сяра от 0,5 % вместо досегашните 3,5 %. През 2022 г. потреблението на корабни горива с ниско съдържание на сяра достигна 143,1 млн. тона - 45% от общото търсене, припомня S&P Global.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски: 60% от оръжията на украинската армия вече се произвеждат в Украйна
Никола Цолов втори във Формула 3, тимът му стана шампион
"Газпром" предупреждава Европа за риск от недостиг на газ през зимата
Иван Иванов спечели титлата от Откритото първенство по тенис на САЩ при юношите
Държавният резерв: За 3 години са раздадени над 2 милиона литра вода
Операторите помолени да крият негативни реакции към Тръмп на финала на US Open
За пръв път в историята хора от общността на ЛГБТ участват официално в поклонение във Ватикана
След оплаквания: OpenAI ще реорганизира екипа, отговарящ за поведението на ChatGPT