Само 191 от планираните 420 километра на автомагистрала "Хемус" са построени

Само 191 от планираните 420 километра на автомагистрала Хемус са построени

Само 191 от планираните 420 километра на автомагистрала "Хемус" са построени

От планирани 420 километра към 18 октомври тази година са изградени 191 километра от трасето на автомагистрала "Хемус". Това съобщи министърът на регионалното развитие Иван Шишков.на  изслушването му в парламента за строителството и напредъка на  българската чааст от трансевропейския транспортен коридор номер IV . 

Строят се участъците 1, 2 и 3 на "Хемус", като напредъкът по първия е 66 на сто, на втория – 20 на сто, а на третия - 47 на сто. За лотове По лотоове 4 и 5 миниистърът приипомни за  внесено предложение на МРРБ за законово уреждане на търпимостта на незаконни строежи, за да може да продължи строителството по тези пътни участъци. Шестият участък на магистралата е на финална фаза на отчуждаване. За 7 и 8 лотове на магистралата министърът каза, че има сходни проблеми с тези с трасето Монтана – Враца, защото то минава край складове за боеприпаси и до защитена територия с ловно стопанство. "В момента е в напреднала фаза намирането на решение как да бъдат заобиколени тези обекти", добави Шишков.

По лот 9 проблемът, свързан с преминаването край гробище, е решен и се очаква това да е първият участък, на който за тази му част да стартира проектирането на техническия проект и да продължи строителството му.

Строителният министър обясни още, че има завършена процедура по Оценка за въздействието върху околната среда(ОВОС) за проекта за магистрала "Струма", в участъка Кресна, разгледани са и мерки, свързани с опазването на околната среда" , обясни миниистърът по време на  изслушването му в парламента за строителството и напредъка на  българската чааст от трансевропейския транспортен коридор №IV .

Според Шишков процедурата, свързана с МОСВ, ще завърши в края на януари, за да може окончателно да бъде избрано трасе за магистрала "Струма". Успореедно с това се работи  при окончателно решение за избор на трасе, за може до май 2023 г. да има възможност за издаване на разрешение за строеж. Най-вероятно разреешеението ще е за малка част от трасето, за да може да бъде спасена ОВОС, уточни министърът.

Според Шишков най-бързото трасе от Видин към Кулата е тунелът под Петрохан. Той е на мнение, че има  икономическата логика за изграждането на тунела . Участъкът Мездра – Ботевград се очаква да бъде завършен през 2024 г., а по Ружинци – Монтана се изпълняват устройствени процедури, като се очаква обезпечаването на трасето да е извършено до май 2023 г. и строителството да започне от средата на следващата година.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ