САЩ стимулират производството на батерии с още 3,5 млрд. долара

САЩ стимулират производството на батерии с още 3,5 млрд.  долара

САЩ стимулират производството на батерии с още 3,5 млрд. долара

Министерството на енергетиката полага усилия за укрепване на веригата за доставки на батерии в САЩ, като обяви отпускането на до 3,5 млрд. долара за компаниите, които произвеждат батерии и важни минерали, които се влагат в тях, съобщи Асошиейтед прес.

Батериите се разглеждат като важно решение за климата, тъй като могат да захранват автомобилите, които са основна причина за изменението на климата, когато изгарят бензин. Те също така са решение, когато съхраняват чиста електроенергия, произведена от слънчеви панели или вятърни турбини, позволявайки на газовите или въглищните електроцентрали, които причиняват изменението на климата, да се изключат.

Понастоящем литиево-йонните батерии са доминиращият тип батерии както за електромобили, така и за съхранение на чиста електроенергия. Министерството на енергетиката иска да засили предлагането, тъй като въпреки че се работи усилено по разработването на алтернативи, по негови оценки търсенето на литиеви батерии ще се увеличи до десет пъти до 2030 г.

Администрацията на Байдън-Харис има за цел да сведе до нула замърсяването, което причинява изменението на климата, до 2050 г., а през 2030 г. половината от всички продажби на нови автомобили да бъдат електрически, припомня Асошиейтед прес.

Някои длъжностни лица, експерти от индустрията и други, загрижени за изменението на климата, са обезпокоени, че предлагането на материали за батерии няма да отговори на търсенето. Други се притесняват, че твърде голяма част от индустрията е съсредоточена в Азия.

Джоди Луткенхаус, професор по химическо инженерство в Тексаския университет A&M, заяви, че следи отблизо производството и продукцията на батерии в САЩ. "Притеснявам се, че може да не успеем да наваксаме изоставането си и да се окажем в същата ситуация, в която сме сега с полупроводниковата индустрия", каза тя. Когато монтажните линии спряха по време на пандемията, това спря производството в Азия, което доведе до глобален недостиг на микрочипове, който се отрази на наличността на превозни средства и електроника.

"Същото нещо може да се случи и с батериите, ако не диверсифицираме местата за производство на батерии и доставките на материали", каза Луткенхаус. "От съществено значение е САЩ да участват в производството и продукцията на батерии, за да можем да избегнем глобален недостиг на батерии, ако това някога се случи."

Двупартийният закон за инфраструктурата отрежда общо 6 млрд. долара за финансиране на обработката и производството на материали за батерии. Първоначалният кръг беше насочен към 15 проекта, включително към компании, които добиват критични минерали като графит и никел, използвани в литиевите батерии. Вторият кръг ще финансира подобни компании, но също и такива, които разчитат на алтернативни химически материали, като проточни и натриеви батерии.

Ето как работи: Една компания може да иска да построи фабрика за производство на катодни материали за електрически автомобили. Тя определя разходите за изграждане на съоръжението, поема ангажимент да покрие половината от тях, а държавната субсидия ще покрие другата половина, ако компанията бъде избрана.

Ablemarle, голям производител на литий, получи финансиране в първия кръг за съоръжение в Кингс Маунтин, Северна Каролина, което преработва литий от руда, събрана по целия свят. Дружеството заяви, че в допълнение към електрическите превозни средства, търсенето на литий идва и от електрониката, като например медицински устройства и смартфони. Без финансирането от Министерството на енергетиката проектът "вероятно щеше да се развива по друг график", се казва в съобщение на компанията.

Въпреки че финансирането може да не е било решаващо за тях, Матю Макдауъл, доцент по инженерство в Технологичния институт на Джорджия, заяви, че двупартийният закон за инфраструктурата и законът за намаляване на инфлацията са "драматично" трансформирали сектора за производство на батерии в САЩ през последните три години. По думите му той е развълнуван от следващото поколение батерии за съхранение на чиста енергия, включително твърдотелните батерии, които потенциално биха могли да съхраняват повече енергия от литиево-йонните.

Том Моеренхаут, професор в Центъра за глобална енергийна политика към Колумбийския университет, заяви, че ще бъде голямо предизвикателство да се увеличи глобалното предлагане на критични минерали за прогнозираното търсене на батерии през 2030 г. "То е доста голямо, почти плашещо", каза той, като отбеляза, че на една нова мина й трябват средно 16 години, за да започне търговско производство.

Но с повишаването на цената на лития, каза Моеренхаут, алтернативните видове батерии стават по-привлекателни. Един от тях, който той се надява да се разрасне, са натриево-йонните батерии, които да подпомогнат електропреносната мрежа. "Потенциалът е доста голям", казва той, защото те са безопасни и достъпни.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ