САЩ трябва да блокират вноса на евтини китайски автомобили от Мексико, твърдят американски производители

САЩ трябва да блокират вноса на евтини китайски автомобили от Мексико, твърдят американски производители

Правителството на САЩ трябва да блокира вноса на евтини китайски автомобили и части от Мексико, заяви американска група за защита на производството, като предупреди, че те могат да застрашат жизнеспособността на американските автомобилни компании, предава Ройтерс.

"Въвеждането на евтините китайски автомобили - които се предлагат на толкова ниски цени, защото са подкрепени с властта и финансирането на китайското правителство - на американския пазар може да се окаже събитие на нивото на изчезване на американския автомобилен сектор", заяви Алиансът за американско производство в доклад.

Групата твърди, че Съединените щати трябва да работят, за да предотвратят възможността автомобили и части, произведени в Мексико от компании със седалище в Китай, да се възползват от Северноамериканското споразумение за свободна търговия. "Търговската вратичка, оставена отворена за китайския внос на автомобили, трябва да бъде затворена, преди да доведе до масово затваряне на заводи и загуба на работни места в Съединените щати".

В доклада се отбелязва също така, че автомобилите и частите, произведени в Мексико, могат да се ползват от преференциално третиране съгласно търговското споразумение между САЩ, Мексико и Канада, както и от данъчен кредит в размер на 7500 щатски долара за електрически превозни средства.

Китайското посолство във Вашингтон заяви в отговор, че износът на китайски автомобили "отразява висококачественото развитие и силните иновации на китайската производствена промишленост... Скокообразното развитие на китайската автомобилна индустрия осигури на света икономически ефективни продукти с високо качество".

Темата излезе на дневен ред след новините, че китайската компания BYD планира да създаде завод за електромобили в Мексико. BYD, известна с по-евтините си модели и по-разнообразна гама, наскоро изпревари най-големия си конкурент Tesla и се превърна в най-големия производител на електрически превозни средства в света по продажби.

Преди почти година Tesla обяви плановете си да построи завод в северния мексикански щат Нуево Леон. През октомври Мексико съобщи, че китайски доставчик на Tesla и китайска технологична компания ще инвестират близо един милиард долара в щата.

Двупартийна група от американски законодатели призова администрацията на Байдън да увеличи митата върху автомобилите, произведени в Китай, и да проучи начините да попречи на китайските компании да изнасят от Мексико за Съединените щати.

Групата законодатели призова търговския представител на САЩ Катрин Тай да увеличи 27,5 % мито върху китайските превозни средства и заяви, че нейното ведомство "трябва да бъде подготвено да се справи и с предстоящата вълна от (китайски) превозни средства, които ще бъдат изнасяни от други наши търговски партньори, като Мексико, тъй като (китайските) производители на автомобили се стремят да установят стратегически операции извън (Китай)".

Главният изпълнителен директор на Алианса за иновации в автомобилостроенето Джон Бозела заяви, че предложените от САЩ екологични регулации могат да позволят на Китай да получи "по-силна опора във веригата за доставки на батерии за електрически превозни средства в Америка и в крайна сметка на нашия автомобилен пазар".

През декември Министерството на финансите на САЩ издаде насоки относно данъчния кредит за електрически превозни средства в размер на 7500 долара, чиято цел е да откъсне веригата за доставки на електрически превозни средства в САЩ от Китай.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ