Танкерният флот остарява, но собствениците не купуват нови кораби заради несигурните доставки на гориво

Танкерният флот остарява, но собствениците не купуват нови  кораби заради несигурните доставки на гориво

Световният флот от танкери остарява, но индустрията не бърза да купува нови, тъй като се колебае дали да избере традиционни или екологични модели на гориво, съобщава в. Financial Times. Колебанието на собствениците на логистични компании е свързано с факта, че все още не може да се гарантира стабилността на доставките на ново гориво.

Средната възраст на товарните кораби в момента е 13,7 години. Тя е най-високата за последните 15 години, а средната възраст на танкерите за нефт и други течности е 12,9 години. Това също е максимум за последните 20 години, отбелязва Financial Times.

Според изданието една от причините за това е продължаващата експлоатация на изведени от експлоатация кораби, за които се твърди, че Русия включва в своя "сенчест" танкерен флот и използва, за да заобикаля санкциите на Европейския съюз.

Според данни на VesselsValue, цитирани от Брумбърг през миналата година средната стойност на 15-годишен танкер за дълги разстояния, на каквото възраст често се търгуват корабите втора употреба, се е повишила с близо 60%,  докато тази на подобен стар танкер за средни разстояния е нараснала с над 40% по данни на компанията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Обединение или предателство: Събират ли се двете ДПС-та?
Путин призовава за „задушаване“ на западни компании, които все още работят в Русия
От брутна до нетна заплата: Реалната картина на възнагражденията в Европа
Диамантите са вечни? Митата на Тръмп поставят това под въпрос
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 26 май до 1 юни
Празните коридори на здравната система: Причини, последици и възможни решения
Бизнесът на европейските отбранителни компании процъфтява, но работници липсват
Човешкият ресурс в здравеопазването: Системно предизвикателство с критичен мащаб