Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Китай призова местните автомобилни компании да спрат ожесточените ценови войни

Китай призова в събота автомобилната си индустрия да спре бруталните ценови войни, като заплаха за стабилността и устойчивото развитие на сектора, след като ключови ръководители се сблъскаха за ценовия натиск с предлагани големи отстъпки на купувачите, съобщи Reuters. Напрежението между някои водещи играчи излезе наяве, тъй като конкуренцията се засилва на най-големия автомобилен пазар в света. Ценовите войни, започнали в началото на 2023 г., не показват признаци на отслабване, въпреки опасенията както сред правителството, така и сред индустрията.
Министерството на промишлеността заяви, че ще обедини усилия с правоприлагащите органи за борба с нелоялната конкуренция и ще предприеме необходимите регулаторни мерки. „Няма победители в „ценовата война“, камо ли в бъдеще“, се казва в изявление на ведомството в WeChat, като обещава да защитава потребителите и да насърчава висококачественото развитие на индустрията.
Коментарите дойдоха след нови стимули предложени миналата седмица за повече от 20 модела от гиганта в производството на електрически превозни средства BYD, което подтикна няколко конкуренти, като например Geely и Chery да последват примера. Коментарите на министерството повтарят подобен призив от събота от Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM) за примирие в ценовите войни, според които те влияят на рентабилността и ефективността.
В него се добавя, че в Китай е започнал нов кръг от „паника“ около ценова война след значителни отстъпки, предложени на 23 май от автомобилен производител, чието име не е идентифицирано. В него се предлагат мерки, като например автомобилните компании да се придържат към принципа на лоялна конкуренция, а по-големите играчи да се въздържат от пазарни монополи. „Освен намаляването на цената на стоките съгласно закона, предприятията не трябва да изкупуват стоки на цени под себестойността им“, добави се в съобщението.
Стимулите на BYD, които включват правителствени субсидии за търговия с нови автомобили, могат да намалят вътрешната цена на електрическия хечбек BYD Seagull до едва 55 800 юана (7 750 долара). В петък ръководител на BYD осъди като тревожни коментарите на шефа на Great Wall Motor, че индустрията е „нездравословна“.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.