Заплахата от мита ще се появи на фона на технологичния блясък на изложението CES

Заплахата от мита ще се появи на фона на технологичния блясък на изложението CES

Автомобилните и технологични гиганти, които показват най-новите си иновации на търговското изложение CES в Лас Вегас следващата седмица, могат да очакват порой от въпроси по тема, която обикновено не е централна за събитието, фокусирано върху потребителите: митата, предаде Ройтерс.

Срещата е една от най-големите производители, анализатори и доставчици в Съединените щати и идва дни преди встъпването в длъжност на новоизбрания президент Доналд Тръмп, който обеща големи мита върху вноса от Канада, Мексико, Китай и други търговски партньори на САЩ.

Това породи опасения за нарастващите разходи както за бизнеса, така и за потребителите.„Това ще бъде гореща тема“, казва консултантът по стратегии Дебора Уейнсуиг, главен изпълнителен директор на Coresight Research, която казва, че предложените тарифи са били засегнати в почти всеки разговор, който е имала с клиенти преди CES. „Това ще бъде нещо, което определено ще трябва да бъде разгледано от висшето ръководство.“
Изложението CES 2025, по-рано известно като Consumer Electronics Show, се провежда от 7 до 10 януари и се използва за дебютиране на продукти, вариращи от нови автомобилни технологии до странни джаджи, както и за показване на нови начини за използване на изкуствен интелект. Сред акцентите тази година е основната реч на Дженсън Хуанг, главен изпълнителен директор на гиганта в областта на чиповете с изкуствен интелект Nvidia.

Въпреки че изкуственият интелект все още ще бъде модната дума на изложението, въпросът за тарифите ще бъде в центъра на вниманието в политическите сесии, пресконференциите и в кулоарите.

Компаниите може да бъдат помолени да сменят доставчици и да преместят производството си в Съединените щати, за да смекчат смущенията във веригата за доставки - ходове, които отнемат време и са скъпи, казаха анализатори.

Honda например, изпраща 80% от мексиканското си производство на пазара в САЩ. Компанията предупреди, че ще трябва да помисли за пренасочване на производството, ако Съединените щати наложат постоянни мита върху превозни средства, внасяни от страната.

Близо половината от новите автомобили, продадени в САЩ, както и значителен дял от частите за останалите са произведени другаде, според оценки на Edmunds. Европейските и американските производители на автомобили могат да загубят до 17% от общите си годишни основни печалби, ако САЩ наложат вносни мита на Европа, Мексико и Канада, според доклад на S&P Global.

В допълнение към митата, Тръмп каза, че планира да започне да отменя политиките, имащи за цел да насърчат приемането на електромобили.

Много доставчици, които вече изпитват затруднения поради по-слабото от очакваното търсене на електромобили, работят с "тънки като бръснач" маржове и ще трябва радикално да адаптират структурата на разходите си тази година в лицето на потенциални тарифи, каза Феликс Стелмашек, глобален лидер на автомобилната и сектор за мобилност в Boston Consulting Group.

„Добавете към това несигурността във веригата на доставки и недостига на работна ръка и е ясно, че много доставчици са в тежко положение“, каза той. „Планирането на сценария е в хипер режим.“

Между отговорите на потенциалните тарифи се очакват производителите на автомобили и техните доставчици - включително Honda, Toyota, Bosch и Continental за предоставяне на актуализации за тяхната надпревара за разработване на автомобили със софтуерно управлявани подобрения, технология за самостоятелно управление и изкуствен интелект, който прави превозните средства по-лесни и по-безопасни за управление.

Сред лекторите ще бъдат главният изпълнителен директор на  Delta Air Lines Ед Бастиан,  шефът на Volvo Group  Мартин Лундстед, главният изпълнителен директо на Panasonic Юки Кусуми, и главният изпълнителен директор на X Corp Линда Якарино.
Всяка индустрия вероятно ще се изправи пред въпроси относно митата.

„Как компаниите ще си сътрудничат от гледна точка на веригата на доставки?“, казва консултантът Вайнсвиг. „Как ще смекчим нарастващите разходи? Може ли технологията да реши този проблем? Все още има толкова много неща, които не са известни, че видяхме, че всички се опитват да разберат всички възможни сценарии.“

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ