Скъпи билети, лошо обслужване: Най-добрите и най-лошите жп компании в Европа

Скъпи билети, лошо обслужване: Най-добрите и най-лошите жп компании в Европа

Италианският транспортен оператор Trenitalia беше признат за най-добрата железопътна компания в Европа. Международната Eurostar, която свързва Обединеното кралство с Франция, Белгия, Нидерландия и Германия пък бе обявена за най-лошата.

Това стана ясно от първата класация на железопътните оператори в Европа, изготвена от Transport & Environment - организация, която изследва въпросите на устойчивия транспорт и енергетиката.

„Резултатите от проучването подчертават, че като цяло железопътните услуги в Европа не отговарят на очакванията и че по-високите цени на билетите не означават непременно по-добро качество на услугите. Операторите, държавите членки и Европейската комисия трябва да подобрят надеждността, наличността и качеството на резервациите“, заявиха от T&E.

Експертите оцениха общо 27 европейски железопътни превозвачи, включително и БДЖ. Швейцарският оператор SBB и чешката компания RegioJet също попаднаха в челната тройка.

По-специално, според анализаторите Trenitalia се отличава със своето преживяване при пътуване и достъпни цени, SBB е най-точният оператор в Европа, а RegioJet предлага едни от най-достъпните билети. В същото време ниският рейтинг на Eurostar отразява високите му цени и ниската оценка за надеждност.

Освен това авторите на класацията критикуват Deutsche Bahn (Германия) и SNCF (Франция) за твърде високите цени. За разлика от тях, билети на най-изгодни цени се предлагат от БДЖ (България), CP (Португалия), Hellenic Trains (Гърция), SJ (Швеция) и Italo и Trenitalia (и двете Италия).

В същото време едни от най-добрите съотношения между цена и качество в Европа се предлагат от ÖBB (Австрия) и Trenitalia, докато Eurostar и Avanti (и двете Великобритания) предлагат високи цени, но предоставят услуги с ниско качество.

Швейцарската SBB, белгийската SNCB и испанската Renfe водят по надеждност, докато германската DB, португалската CP и шведската Snälltåget са с най-ниски показатели. Само 11 от 27-те оператора постигат точност над 80 %.

В същото време SBB е начело на класацията, следвана от германската DB и австрийската ÖBB, по отношение на резервацията на билети, включително колко предварително се предлагат за продажба и дали могат да бъдат закупени чрез външни платформи.

„Високите цени на билетите отблъскват пътниците от влаковете. За да разгърнем пълния потенциал на железниците, трябва да направим билетите по-достъпни. Това е споделена отговорност на индустрията и правителствата. Железопътните оператори трябва да определят удобни за клиентите тарифи, а държавите членки и ЕС трябва да осигурят лоялна конкуренция и по-ниски такси за железопътния транспорт“, заяви Виктор Тевене, мениджър „Железопътна политика“ в T&E.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ