Скъпи билети, лошо обслужване: Най-добрите и най-лошите жп компании в Европа

Скъпи билети, лошо обслужване: Най-добрите и най-лошите жп компании в Европа

Италианският транспортен оператор Trenitalia беше признат за най-добрата железопътна компания в Европа. Международната Eurostar, която свързва Обединеното кралство с Франция, Белгия, Нидерландия и Германия пък бе обявена за най-лошата.

Това стана ясно от първата класация на железопътните оператори в Европа, изготвена от Transport & Environment - организация, която изследва въпросите на устойчивия транспорт и енергетиката.

„Резултатите от проучването подчертават, че като цяло железопътните услуги в Европа не отговарят на очакванията и че по-високите цени на билетите не означават непременно по-добро качество на услугите. Операторите, държавите членки и Европейската комисия трябва да подобрят надеждността, наличността и качеството на резервациите“, заявиха от T&E.

Експертите оцениха общо 27 европейски железопътни превозвачи, включително и БДЖ. Швейцарският оператор SBB и чешката компания RegioJet също попаднаха в челната тройка.

По-специално, според анализаторите Trenitalia се отличава със своето преживяване при пътуване и достъпни цени, SBB е най-точният оператор в Европа, а RegioJet предлага едни от най-достъпните билети. В същото време ниският рейтинг на Eurostar отразява високите му цени и ниската оценка за надеждност.

Освен това авторите на класацията критикуват Deutsche Bahn (Германия) и SNCF (Франция) за твърде високите цени. За разлика от тях, билети на най-изгодни цени се предлагат от БДЖ (България), CP (Португалия), Hellenic Trains (Гърция), SJ (Швеция) и Italo и Trenitalia (и двете Италия).

В същото време едни от най-добрите съотношения между цена и качество в Европа се предлагат от ÖBB (Австрия) и Trenitalia, докато Eurostar и Avanti (и двете Великобритания) предлагат високи цени, но предоставят услуги с ниско качество.

Швейцарската SBB, белгийската SNCB и испанската Renfe водят по надеждност, докато германската DB, португалската CP и шведската Snälltåget са с най-ниски показатели. Само 11 от 27-те оператора постигат точност над 80 %.

В същото време SBB е начело на класацията, следвана от германската DB и австрийската ÖBB, по отношение на резервацията на билети, включително колко предварително се предлагат за продажба и дали могат да бъдат закупени чрез външни платформи.

„Високите цени на билетите отблъскват пътниците от влаковете. За да разгърнем пълния потенциал на железниците, трябва да направим билетите по-достъпни. Това е споделена отговорност на индустрията и правителствата. Железопътните оператори трябва да определят удобни за клиентите тарифи, а държавите членки и ЕС трябва да осигурят лоялна конкуренция и по-ниски такси за железопътния транспорт“, заяви Виктор Тевене, мениджър „Железопътна политика“ в T&E.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 23 ноември. Имен ден празнуват Александър, Александра, Сашо
Reuters: Вашингтон предупреждава Киев със спиране на оръжия и данните от разузнаването /ОБЗОР/
Болсонаро е арестуван, след като разтопил с поялник електронната си гривна
Срещата на Г-20 в Йоханесбург започна, но със знакови отсъствия
Япония прегръща мрачната страна на капитализма, оставяйки зомби компаниите да фалират въпреки традициите
Световните цени на кафето спаднаха рязко, след като бяха отменени митата за Бразилия
Тръмп: Предложеният план за мир в Украйна не е окончателен
Пореден протест срещу разширяването и поскъпването на зоните за паркиране в София