Най-неуспешните продукти на 2013 г.

Най-неуспешните продукти на 2013 г.

Най-неуспешните продукти на 2013 г.

На всеки „горещ” продукт, пуснат на пазара през 2013 г., се пада по един голям продуктов провал на известна фирма. Това коментира в материал по темата за най-неуспешните продукти, представени през изминалата година, американската изследователска корпорация от щата Делауер 24/7 Wall. St.

Тя състави антикласация на осемте най-големи продуктови неуспеха от годината въз основа на следните критерии: 1.) Компанията производител да е инвестирала значителни ресурси в развитието на продукта и маркетинга му. 2.) „Провалът” да се е случил през 2013 г. и да е наложил отговор от страна на компанията. 3.) Продуктът да е оказал на производителя значителни вреди  - на годишните му приходи, репутацията му или и двете.

Според тези изисквания, най-големият продуктов провал на изминалата календарна година е била конзолната игра Wii U, пусната на пазара от Nintendo. Тя беше представена с надеждата да бъде един от трите големи играчи на пазарната арена на конзолните игри. Родният дом на Super Mario и Donkey King обаче бързо се озова в редиците на губещите. Nintendo има далеч по-малко продажби на продукта от очакваните от нея 9 милиона бройки до март 2014 г. След като цената на Wii U се понижи, продажбите й за тримесечието от началото на юли до 30 септември 2013 г. се удвоиха, достигайки общо 300 000 бройки. Компанията прознава, че играта има негативен ефект върху печалбите й – Nintendo има 81 милиона долара загуби за тримесечието до септември. Акциите й загубиха почти три четвърти от стойността си от 2007 г. насам.

Вторият най-голям продуктов провал според авторите е облекло за йога от канадската фирма Lululemon Athletica със седалище във Ванкувър. Тя активно рекламираше в медиите в САЩ и на други места по света специален панталон за йога на цена, започваща от 100 долара. Компанията е специализирана в продажбата на дрехи и аксесоари за хората, практикуващи йога, както и на други спортни стоки. Тя създаваше лудо търсене на продуктите си в продължение на години. Проблемът на сравнително скъпите й панталони обаче дойде от обвиненията, че прозират. След като тези твърдения бяха разпространени, Lululemon бързо премина в режим за възстановяване на репутацията, като посочи, че е „100% отдадена на това да върши правилното за клиентите си” и изтегли панталона от магазините си. Това й струваше 60 милиона долара, плюс 17,5 милиона, отписани заради повреден инвентар.

За трети най-голям провал в света на бизнеса с продукти от големи компании се сочи смартфонът BlackBerry Q10. След като в продължение на години компанията производител на BlackBeryy беше водеща на пазара на телефони, пред очите на целия свят тя отстъпи пред конкуренцията на Apple с нейния iPhone и на Samsung със смартфоните й с операционна система Android. Представен през лятото на 2013 г., снабденият с клавиатура Q10 и по-малкият му брат с екран с докосване Z10, се смятаха за последен шанс на производителя да се завърне в играта. Първоначално анализите на Q10 бяха окуражаващи. Технологичният блогър на вестник „Ню Йорк Таймс” Дейвид Погю дори написа, че телефонът предлага „по-добра комбинация от скорост и точност” при писане на текст. Състезанието обаче явно беше предрешено, още преди да е започнало. Потребителите останаха настрани. През август телекомуникационни оператори в САЩ съобщиха, че връщат продукта на производителя, защото „за него няма буквално никакво търсене”.

Сред останалите стартове с големи надежди и гръмки описания, които се провалиха през 2013 г., се включва сайтът HealthCare.gov на американското правителство. Той е сочен за една от най-големите пиар катастрофи на президента на САЩ Барак Обама. Оказа се, че 500-те милиона долара, вложени в него от кабинета, „за да консултира здравно гражданите и да им помогне най-изгодно да се застраховат”, не са били достатъчни. Сайтът не беше готов да издържи на напора на милионите потребители, които искаха да го използват. Той не отговори на обещанията на Обама, че ще бъде лесен и бърз за употреба, колкото да си купиш телевизор от Amazon. 

За друг провал е сочен лаптопът на HP Chromebook 11 – „тънък, лек и на ниска цена” (започваща от 279 долара) с операционна система на Google. Както и филмът „Самотният ездач” на Walt Disney с продуцент Джери Брукхаймер и умният часовник на Samsung Galaxy Gear.

Още за пускането на тези продукти на пазара и данните, които показват, че са неуспешни, може да прочетете в първоизточника тук

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ