The Wall Street Journal: Холивудските филми и музиката отново правят пушенето модерно
Здравните експерти са загрижени, че известните личности отново правят пушенето модерно. Филмовите звезди все по-често се виждат на екрана със запалени цигари, а музикантите все по-често пеят за удоволствията от пушенето. Това поражда опасения, че дългогодишните усилия за намаляване на тютюнопушенето в САЩ може да са напразни, съобщава The Wall Street Journal.
Според доклад на Truth Initiative, организация с нестопанска цел в областта на общественото здравеопазване, и н NORC - изследователска организация в Чикагския университет, приблизително половината от всички филми, пуснати миналата година, са включвали цигари, пури и други тютюневи изделия. Това е 10% увеличение спрямо предходната година, отбелязва докладът. Въпреки че нивата на тютюнопушене в САЩ са най-ниските си от десетилетия, Центровете за контрол и превенция на заболяванията (CDC) преди това са заявявали, че пушенето във филмите допринася за нарастването на тютюнопушенето сред младите хора. „Младите хора, които често виждат пушене на екрана, са по-склонни да започнат да пушат, отколкото тези, които рядко го виждат“, според един доклад на CDC.
Големите тютюневи компании твърдят, че редовно наблюдават употребата на своите марки цигари във филми и други медии и изпращат писма с искане то да бъде прекратено и въздържано. Например, Reynolds, която произвежда цигари Camel и Newport, заяви, че има строга политика, забраняваща използването на продуктите ѝ във филми и телевизионни предавания. Altria, която произвежда Marlboro, заяви, че редовно насърчава пушачите да намерят алтернативи на цигарите.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.