33 години с отговорност към бъдещето: Първи доклад за устойчиво развитие на „Фантастико груп“

33 години с отговорност към бъдещето: Първи доклад за устойчиво развитие на „Фантастико груп“

Българската семейна компания „Фантастико груп“ представи първия си доклад за устойчивост, озаглавен „33 години с отговорност към бъдещето“. Компанията, която притежава супермаркети „Фантастико“, SkyCity Mall, MegaXtreme Bowling, Joy Station и MyChoice Catering, определя редица съществени теми за развитие, сред които:   

  • Безопасност и качество на продуктите;
  • Клиентско изживяване; 
  • Благосъстояние на екипа;
  • Бизнес почтеност; 
  • Отговорност към опазването на околната среда; 
  • Отговорност към обществото.

„Този документ отразява нашия дългосрочен ангажимент да създаваме стойност за обществото и да участваме в развитието на българската предприемаческа екосистема, създавайки иновации и гледайки с отговорност към утрешния ден. Стремежът ни да бъдем лидер в сферата на търговията, подкрепящ работодател и коректен партньор е основан на ценностите, които семейството ни отстоява от създаването на „Фантастико“ преди 33 години“, заявява в свое обръщение оперативният президент на компанията Владимир Николов. 

В доклада се посочва, че през 2024 г. в цялата търговска верига са предлагани около 40 000 артикула, като голяма част от тях подлежат на засилен контрол чрез лабораторни изследвания и проверки още при приема на стоките в логистичния център на компанията. За да осигури огромно разнообразие от стоки, „Фантастико груп“ партнира с над 1000 производители и доставчици. Особено ценни за компанията са българските производители, с голяма част от които са се развивали заедно. 

Най-съществените инвестиции за 2024 г. са новият супермаркет на веригата в столичния квартал „Левски Г“, стартът на строителството на търговски център в кв. „Орландовци“ и разширението на логистичния център край Елин Пелин, което ще позволи на компанията развитие на нови пазари. Следващият голям проект на българската верига е откриването на голям супермаркет в гр. Пловдив. Едновременно с това компанията работи и по няколко проекта в София, включително присъствие на неин търговски обект в голям ритейл парк. 

Общият размер на инвестициите в реконструкции и подобрение е 67 млн. лв. за 2024 г. Компанията инвестира в собствени фотоволтаични системи, хладилни системи от ново поколение, системи за управление на сградите, нов автопарк и всичко това води до по-висока енергийна ефективност и по-малко въглеродни емисии. През 2024 г. веригата увеличава възобновяемата енергия от собствени соларни системи с 23%, достигайки производство на 1 847 173 kWh, и намалява въглеродните емисии с 4 459 тона (обхват 2). 

Приоритетна тема за компанията е оползотворяването на отпадъците, като всички отпадъци от картон, полиетилен и леки метали се рециклират. Чрез инвестиции в дигитализация на процесите годишно около 2,5 млн. стокови разписки и фактури се издават дигитално, чрез което се пестят 12,5 тона хартия. Компанията поетапно поставя дигитални етикети, като със сега съществуващите в търговските обекти, не се отпечатват на хартия 1,8 млн. етикета годишно. 

„В нашата дейност следваме високи стандарти на корпоративно управление, не само спрямо законовите изисквания, но и според силата на общочовешките етични норми. Стремим се да осигурим пространство, свобода и подкрепа, така че всеки в екипа да разгърне потенциала си и да расте“, казва още в обръщението си в доклада Владимир Николов. 

Всяка година „Фантастико груп“ преразглежда възнагражденията в екипа, като през 2024 г. те са увеличени със 6,7 %, а от септември тази година в компанията е в сила ново увеличение. Така стартовото възнаграждение за служител в супермаркет от септември е 2 384 лв. бруто, а след втората година в компанията служителите на по-отговорни позиции в супермаркетите ще получават 3 544 лв. бруто. В логистичния център възнагражденията започват от 2 616 лв. бруто и достигат нива от 3 608 лв. бруто.

Компанията е инвестирала в провеждането на над 40 000 часа обучения за екипа си, като 280 души са постигнали вътрешно кариерно израстване. През 2024 г. във веригата са работили 199 души с трайно намалена работоспособност, а в началото на 2025 г. в супермаркета си в кв. „Орландовци“ българската компания открива първата си каса за служител с двигателни затруднения. Във „Фантастико груп“ работят хора от 10 националности. През лятото на 2024 г. в програмата „Фантастично лято“ се включват 120 ученици, а 78 от тях остават да работят на гъвкаво работно време и през учебната година. В рамките на програмата „Екип Бъдеще“ студенти имат възможност да проведат стаж при най-опитните експерти в екипа. За всички студенти „Фантастико груп“ осигурява финансова подкрепа в размер до 600 лв. за всеки записан семестър. Веригата осигурява безплатни профилактични прегледи и изследавния за най-често срещаните заболявания при мъжете и жените, като до 2024 г. по програмата „С грижа към теб“ са направени 11 000 медицински прегледа.

Компанията има доброволен фонд за здравна взаимопомщ „Подкрепи колега“, с който се подпомагат не само служители, но и членове на техните семейства. „Фантаситко груп“ удвоява всеки месец събраната сума за здравна подкрепа. 

„Фантастико груп“ развива мащабна дарителска дейност чрез най-голямата си социално отговорна инициатива „Фантастико до теб“, като през миналата година приносът  на компанията, клиентите и служителите ѝ за различни каузи е 1 478 888 лв. Подкрепени са 53 организации и са достигнати 24 657 души. 

„Нашата цел е ясна: да бъдем вдъхновяващ пример за бизнес, който може да съчетава икономическата ефективност с грижа за бъдещето. Всеки успех, отразен в този доклад, е резултат от усилията на изключителния екип на „Фантастико груп“, на нашите партньори и на доверието на нашите клиенти“, категоричен е оперативният президент на българската семейна компания. 

Докладът беше представен в MINA София - първото по рода си имерсивно пространство в България, създадено за 360° прожекционен мапинг и дигитални арт изживявания. С технология от последно поколение, висококачествено озвучаване и интерактивно осветление, бяха представени уникални кадри от създаването на първия квартален магазин „Фантастико“ до съвременния облик на компанията. Оригиналното визуално съдържание, рефериращо към политиките за устойчивост на компанията, е дело на румънската компания MINA Studios. 
 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Километрични опашки по бензиностациите и ограничения на покупките: Русия остава без гориво
Островът Ташироджима: Царството на котките
Борсов наблюдател: Нищо не може да спре възхода на Уолстрийт
От утре държавата ще глобява търговци за нарушения на Закона за въвеждане на еврото
Цената на златото за първи път премина прага от 4 000 долара