Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|33 години с отговорност към бъдещето: Първи доклад за устойчиво развитие на „Фантастико груп“

Българската семейна компания „Фантастико груп“ представи първия си доклад за устойчивост, озаглавен „33 години с отговорност към бъдещето“. Компанията, която притежава супермаркети „Фантастико“, SkyCity Mall, MegaXtreme Bowling, Joy Station и MyChoice Catering, определя редица съществени теми за развитие, сред които:
- Безопасност и качество на продуктите;
- Клиентско изживяване;
- Благосъстояние на екипа;
- Бизнес почтеност;
- Отговорност към опазването на околната среда;
- Отговорност към обществото.
„Този документ отразява нашия дългосрочен ангажимент да създаваме стойност за обществото и да участваме в развитието на българската предприемаческа екосистема, създавайки иновации и гледайки с отговорност към утрешния ден. Стремежът ни да бъдем лидер в сферата на търговията, подкрепящ работодател и коректен партньор е основан на ценностите, които семейството ни отстоява от създаването на „Фантастико“ преди 33 години“, заявява в свое обръщение оперативният президент на компанията Владимир Николов.
В доклада се посочва, че през 2024 г. в цялата търговска верига са предлагани около 40 000 артикула, като голяма част от тях подлежат на засилен контрол чрез лабораторни изследвания и проверки още при приема на стоките в логистичния център на компанията. За да осигури огромно разнообразие от стоки, „Фантастико груп“ партнира с над 1000 производители и доставчици. Особено ценни за компанията са българските производители, с голяма част от които са се развивали заедно.
Най-съществените инвестиции за 2024 г. са новият супермаркет на веригата в столичния квартал „Левски Г“, стартът на строителството на търговски център в кв. „Орландовци“ и разширението на логистичния център край Елин Пелин, което ще позволи на компанията развитие на нови пазари. Следващият голям проект на българската верига е откриването на голям супермаркет в гр. Пловдив. Едновременно с това компанията работи и по няколко проекта в София, включително присъствие на неин търговски обект в голям ритейл парк.
Общият размер на инвестициите в реконструкции и подобрение е 67 млн. лв. за 2024 г. Компанията инвестира в собствени фотоволтаични системи, хладилни системи от ново поколение, системи за управление на сградите, нов автопарк и всичко това води до по-висока енергийна ефективност и по-малко въглеродни емисии. През 2024 г. веригата увеличава възобновяемата енергия от собствени соларни системи с 23%, достигайки производство на 1 847 173 kWh, и намалява въглеродните емисии с 4 459 тона (обхват 2).
Приоритетна тема за компанията е оползотворяването на отпадъците, като всички отпадъци от картон, полиетилен и леки метали се рециклират. Чрез инвестиции в дигитализация на процесите годишно около 2,5 млн. стокови разписки и фактури се издават дигитално, чрез което се пестят 12,5 тона хартия. Компанията поетапно поставя дигитални етикети, като със сега съществуващите в търговските обекти, не се отпечатват на хартия 1,8 млн. етикета годишно.
„В нашата дейност следваме високи стандарти на корпоративно управление, не само спрямо законовите изисквания, но и според силата на общочовешките етични норми. Стремим се да осигурим пространство, свобода и подкрепа, така че всеки в екипа да разгърне потенциала си и да расте“, казва още в обръщението си в доклада Владимир Николов.
Всяка година „Фантастико груп“ преразглежда възнагражденията в екипа, като през 2024 г. те са увеличени със 6,7 %, а от септември тази година в компанията е в сила ново увеличение. Така стартовото възнаграждение за служител в супермаркет от септември е 2 384 лв. бруто, а след втората година в компанията служителите на по-отговорни позиции в супермаркетите ще получават 3 544 лв. бруто. В логистичния център възнагражденията започват от 2 616 лв. бруто и достигат нива от 3 608 лв. бруто.
Компанията е инвестирала в провеждането на над 40 000 часа обучения за екипа си, като 280 души са постигнали вътрешно кариерно израстване. През 2024 г. във веригата са работили 199 души с трайно намалена работоспособност, а в началото на 2025 г. в супермаркета си в кв. „Орландовци“ българската компания открива първата си каса за служител с двигателни затруднения. Във „Фантастико груп“ работят хора от 10 националности. През лятото на 2024 г. в програмата „Фантастично лято“ се включват 120 ученици, а 78 от тях остават да работят на гъвкаво работно време и през учебната година. В рамките на програмата „Екип Бъдеще“ студенти имат възможност да проведат стаж при най-опитните експерти в екипа. За всички студенти „Фантастико груп“ осигурява финансова подкрепа в размер до 600 лв. за всеки записан семестър. Веригата осигурява безплатни профилактични прегледи и изследавния за най-често срещаните заболявания при мъжете и жените, като до 2024 г. по програмата „С грижа към теб“ са направени 11 000 медицински прегледа.
Компанията има доброволен фонд за здравна взаимопомщ „Подкрепи колега“, с който се подпомагат не само служители, но и членове на техните семейства. „Фантаситко груп“ удвоява всеки месец събраната сума за здравна подкрепа.
„Фантастико груп“ развива мащабна дарителска дейност чрез най-голямата си социално отговорна инициатива „Фантастико до теб“, като през миналата година приносът на компанията, клиентите и служителите ѝ за различни каузи е 1 478 888 лв. Подкрепени са 53 организации и са достигнати 24 657 души.
„Нашата цел е ясна: да бъдем вдъхновяващ пример за бизнес, който може да съчетава икономическата ефективност с грижа за бъдещето. Всеки успех, отразен в този доклад, е резултат от усилията на изключителния екип на „Фантастико груп“, на нашите партньори и на доверието на нашите клиенти“, категоричен е оперативният президент на българската семейна компания.
Докладът беше представен в MINA София - първото по рода си имерсивно пространство в България, създадено за 360° прожекционен мапинг и дигитални арт изживявания. С технология от последно поколение, висококачествено озвучаване и интерактивно осветление, бяха представени уникални кадри от създаването на първия квартален магазин „Фантастико“ до съвременния облик на компанията. Оригиналното визуално съдържание, рефериращо към политиките за устойчивост на компанията, е дело на румънската компания MINA Studios.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Удар по сериалите: Турция задържа 19 популярни актьори и певци по дело за наркотици
Свят |Испания одобри употребата на канабис за медицински цели
Свят |Кабинетът одобри проект за изменение на Плана за възстановяване и устойчивост
Политика |SpaceX определи дата за следващото изстрелване на Starship
Технологии |Четвърт Век Съвършенство: Историята на Бова Кар и първото представителство на BMW в Бургас
Технологии | Технологии |Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Наука и Здраве |"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Общество |Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Наука и Здраве |Километрични опашки по бензиностациите и ограничения на покупките: Русия остава без гориво
Общество |Островът Ташироджима: Царството на котките
Любопитно |Борсов наблюдател: Нищо не може да спре възхода на Уолстрийт
Финанси | Коментари |От утре държавата ще глобява търговци за нарушения на Закона за въвеждане на еврото
България |Цената на златото за първи път премина прага от 4 000 долара
Финанси |ADVERTORIAL

Новоиздадените кредитни карти от Fibank са с още по-добри условия и атрактивни бонуси

Национална конференция за имотния пазар в еврозоната събира експерти, инвеститори и институции в София на 31 октомври

Коментари
Няма въведени кометари.