90% от служителите на шведската фирма Klarna използват генеративен AI

 90% от служителите на шведската фирма Klarna  използват генеративен AI

Шведската финтех компания Klarna заяви, че близо 9 от 10 служители в нейната работна сила от 5000 души сега използват инструменти за генеративен изкуствен интелект в ежедневната си работа, съобщи CNBC.

Kомпанията, която позволява на хората да разделят покупките си на безлихвени месечни вноски, уточнява, че над 87% от нейните служители използват генеративни AI инструменти, включително ChatGPT на OpenAI и собствения си вътрешен AI асистент.

Най-големите потребители на генеративен AI в компанията са тези в нетехническите групи, като комуникации (92,6%), маркетинг (87,9%) и правни (86,4%), каза Klarna.

При тези темпове Klarna вижда много по-високо приемане на генеративен AI в компанията, отколкото в по-широкия корпоративен свят.

Според проучване на консултантската фирма Deloitte, 61% от хората, работещи с компютър, използват генеративни AI програми в ежедневната си работа – понякога без прекият им ръководител да знае.

Klarna има свой собствен вътрешен AI асистент, наречен Kiki. Според фирмата 85% от всички нейни служители сега използват Kiki, а чатботът вече отговаря на средно 2000 запитвания на ден.

Ключови приложения

Klarna каза, че ключовото използване на генеративния AI - а именно ChatGPT на OpenAI - от комуникационните екипи е при оценката дали статиите в пресата, написани за компанията, са положителни или отрицателни.

Адвокатите на Klarna използват ChatGPT Enterprise, бизнес версията на технологията на OpenAI, за създаване на първи чернови на често срещани типове договори, намалявайки часовете, необходими за изготвяне на договор.

„Все още трябва да го адаптирате, за да работи за вашия конкретен случай, но вместо за час можете да съставите договор за десет минути“, каза Селма Богрен, старши управляващ юрисконсулт в Klarna, в изявление за пресата.

AI като предимство за крайния резултат

Klarna рекламира изкуствения интелект като основно благо за крайния резултат, тъй като компанията настоява да насочи своя разказ далеч от опияняващите дни на 2020 и 2021 г.

През онези години средата за технологични компании като Klarna се характеризираше с огромно увеличение на разходите за наемане и растеж на всяка цена, благодарение на наличието на евтин капитал.

През 2022 г. Klarna съкрати около 10% от глобалната си работна сила в опит да намали разходите и да подготви бизнеса си за икономически сътресения, причинени от руската инвазия в Украйна.

Оценката на компанията се сви с 85% до 6,7 милиарда долара през 2022 г. спрямо 2021 г.

Klarna заяви, че решението й за масово съкращаване на работни места се е изплатило, докато приемането на AI е позволило на основния бизнес да стане по-печеливш.

Фирмата отчете първата си тримесечна печалба от четири години за септемврийското си тримесечие, което отдаде на намаляването на кредитните загуби, както и на инвестициите в AI.

През февруари Klarna заяви, че нейният AI чатбот върши работата на 700 работни места за обслужване на клиенти на пълен работен ден, спестявайки на фирмата 40 милиона долара спестявания.

Новината накара акциите на френския аутсорсинг гигант Teleperformance да се сринат с близо 20%, тъй като инвеститорите се страхуваха, че изкуственият интелект ще попречи на собствения печеливш бизнес на кол центъра на компанията в бъдеще.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ