Airbus проучва закупуването на завод за производство на крила

Airbus проучва закупуването на завод за производство на крила

Airbus и Spirit AeroSystems са проучили идеята европейският производител на самолети да поеме завод в Белфаст, Северна Ирландия, където Spirit прави крила за A220, но няма вероятност за такава сделка в краткосрочен план, казаха източници от индустрията, предава Ройтерс.

Говорител на Airbus каза, че няма коментар относно спекулациите за сливания и придобивания.

Говорител на Spirit, който каза, че е в текущи преговори за договорна цена с Airbus, каза: "Ние продължаваме дискусиите с Airbus. Ние ценим нашето партньорство с Airbus".

Airbus купи програмата за пътнически самолет CSeries със 110-130 места от канадската Bombardier през 2018 г. и я преименува на A220.

Впоследствие затрудненият Bombardier продаде завода в Белфаст, където беше започнал да строи крилата от въглероден композит на самолета, на Spirit, който от своя страна е бивш филиал на Boeing.

Wall Street Journal съобщи по-рано, че Boeing води преговори за обратно изкупуване на Spirit, който се бори с проблеми с паричния поток.

Spirit заяви, че преговаря за по-високи цени с Airbus, след като е постигнал ценова сделка с Boeing. Airbus, от друга страна, е настоявал в миналото Spirit да намали цените, казаха източниците.

Заобикалянето на преговорите за ценообразуване чрез прехвърляне на губещото производство на крила за A220 не се разглежда като предпочитана опция от Airbus, но въпросът за собствеността може да стане по-спешна тема, ако Spirit бъде погълната отново от Boeing.

Bombardier купи най-големия производствен работодател в Северна Ирландия от Short Brothers, най-старият производител на самолети в света, през 1989 г.

През 2017 г. заводът беше хванат в полезрението на спор между Boeing и Bombardier относно субсидиите за самолети. Той използва иновативни техники за изграждане на крила за A220, намалявайки използването на автоклави, които консумират енергия, или пещи под налягане.

Но източници от индустрията казват, че крилата са построени със значителна загуба, което означава, че Airbus може да бъде принуден да ги препроектира на приблизителна цена от 1-2 милиарда долара, за да ги направи печеливши за изграждане, ако в крайна сметка поеме контрола над завода. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стартъп за $1.5 млрд. фалира, представял 700 индийски програмисти за AI алгоритъм
На днешната дата, 7 юни. Имен ден празнуват Валери и Валерия
КЕВР предлага поскъпване на тока и парното с 5% от следващия месец
Петър Дилов: Присъединяването към еврозоната ще повиши покупателната способност на българите
Тръмп: Си Цзинпин ще възобнови износа на редкоземни минерали за САЩ
Скандалният инфлуенсър Анрю Тейт остана без шофьорска книжка в Румъния
Неизвестно за известните: Модният революционер, на когото маркиза и звезди донасят късмет и пари
Защо Германия иска да отмени един от националните си празници?