Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Airbus проучва закупуването на завод за производство на крила
Airbus и Spirit AeroSystems са проучили идеята европейският производител на самолети да поеме завод в Белфаст, Северна Ирландия, където Spirit прави крила за A220, но няма вероятност за такава сделка в краткосрочен план, казаха източници от индустрията, предава Ройтерс.
Говорител на Airbus каза, че няма коментар относно спекулациите за сливания и придобивания.
Говорител на Spirit, който каза, че е в текущи преговори за договорна цена с Airbus, каза: "Ние продължаваме дискусиите с Airbus. Ние ценим нашето партньорство с Airbus".
Airbus купи програмата за пътнически самолет CSeries със 110-130 места от канадската Bombardier през 2018 г. и я преименува на A220.
Впоследствие затрудненият Bombardier продаде завода в Белфаст, където беше започнал да строи крилата от въглероден композит на самолета, на Spirit, който от своя страна е бивш филиал на Boeing.
Wall Street Journal съобщи по-рано, че Boeing води преговори за обратно изкупуване на Spirit, който се бори с проблеми с паричния поток.
Spirit заяви, че преговаря за по-високи цени с Airbus, след като е постигнал ценова сделка с Boeing. Airbus, от друга страна, е настоявал в миналото Spirit да намали цените, казаха източниците.
Заобикалянето на преговорите за ценообразуване чрез прехвърляне на губещото производство на крила за A220 не се разглежда като предпочитана опция от Airbus, но въпросът за собствеността може да стане по-спешна тема, ако Spirit бъде погълната отново от Boeing.
Bombardier купи най-големия производствен работодател в Северна Ирландия от Short Brothers, най-старият производител на самолети в света, през 1989 г.
През 2017 г. заводът беше хванат в полезрението на спор между Boeing и Bombardier относно субсидиите за самолети. Той използва иновативни техники за изграждане на крила за A220, намалявайки използването на автоклави, които консумират енергия, или пещи под налягане.
Но източници от индустрията казват, че крилата са построени със значителна загуба, което означава, че Airbus може да бъде принуден да ги препроектира на приблизителна цена от 1-2 милиарда долара, за да ги направи печеливши за изграждане, ако в крайна сметка поеме контрола над завода.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.