Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Alibaba комбинира платформите си за търговия, за да се справи с растящата конкуренция
Alibaba Group ще интегрира своите местни китайски и международни платформи за електронна търговия в едно бизнес звено, управлявано от един лидер за първи път, съобщи компанията, цитирана от Ройтерс.
Alibaba E-commerce Business Group, както ще се нарича звеното, обединява Taobao и Tmall Group и Alibaba International Digital Commerce (AIDC) Group.
AIDC групира трансграничния играч AliExpress, B2B сайт на едро Alibaba.com и други регионални платформи, работещи в различни части на света, от Югоизточна Азия до Турция.
Неговият шеф Джианг Фан, бивш ръководител на Tmall, понижен през 2020 г. след онлайн скандал, беше избран да ръководи новото звено, като докладва на главния изпълнителен директор на Alibaba Group Еди Ву.
Ву обяви новото бизнес звено в писмо до служителите, публикувано в интранета на Alibaba.
„Индустрията на електронната търговия в Китай и по света навлиза в нова ера и възможностите на глобалната верига за доставки, възможностите за изпълнение и възможностите за обслужване на потребителите ще определят бъдещата конкурентна среда“, пише Ву в публикацията, която беше показана на Ройтерс .
Alibaba се раздели на шест бизнес звена през 2023 г., в най-голямото преустройство в своята 24-годишна история. Преди последното сливане на две от тези групи, главният изпълнителен директор на групата Ву също беше главен изпълнителен директор на Taobao и Tmall Group и облачното подразделение на Alibaba.
Платформите за електронна търговия на Alibaba бяха подложени на натиск както у дома, така и в чужбина, тъй като агресивни нови играчи като PDD Holdings, китайската платформа Pinduoduo и международния сайт Temu, заедно с вътрешния китайски Douyin на ByteDance и международния TikTok, печелещи пазарен дял, продавайки стоки на ниска цена.
През април съоснователят на Alibaba Джак Ма изрази подкрепа за усилията за преструктуриране на интернет гиганта и призна минали грешки в дълга бележка до служителите.
Усилията за обрат са постигнали известен успех, като международното подразделение се разраства бързо под ръководството на Jiang. В приходите за тримесечието през септември миналата седмица AIDC отчете изключителен ръст от 29%.
Предизвикателната потребителска среда в Китай оказва натиск върху всички търговци на дребно и платформи за електронна търговия, въпреки че Alibaba изглежда е спряла известна ерозия на водещата си позиция в пазарния дял през последните тримесечия.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.