Американски регулатор съди Amazon за подвеждане на милиони потребители

Американски регулатор съди Amazon за подвеждане на милиони потребители

Американски регулатор съди Amazon за подвеждане на милиони потребители

Федералната търговска комисия на САЩ (FTC) обвини Amazon, че е включила милиони потребители в своята платена абонаментна услуга Amazon Prime без тяхното съгласие и затруднява анулирането на абонаментите, предаде Ройтерс.

FTC съди Amazon във федералния съд в Сиатъл, твърдейки, че компанията „умишлено е подмамила милиони потребители несъзнателно да се абонират за Amazon Prime“. В изявление Amazon нарече твърденията на FTC „неверни спрямо фактите и закона“.

Amazon е използвал „манипулативни, принудителни или измамни дизайни на потребителския интерфейс, известни като „тъмни модели“, за да подмами потребителите да се запишат за автоматично подновяване на абонаменти за Prime“, каза FTC, докато търси граждански санкции и постоянна забрана за предотвратяване на бъдещи нарушения от този тип.

Съдебният иск е едно от няколкото действия, предприети от администрацията на президента Джо Байдън, предназначени да овладеят огромната пазарна мощ на големите технологични компании и да насърчат конкуренцията, която да облагодетелства потребителите.

FTC отбеляза, че Amazon Prime е най-голямата абонаментна програма в света, генерираща 25 милиарда долара приходи годишно. Тя предлага бърза, безплатна доставка на милиони артикули, различни отстъпки и достъп до филми, музика и телевизионни сериали, както и други предимства.

Абонатите на Prime в Съединените щати плащат 139 долара на година за услугата. Prime, която има повече от 200 милиона членове по целия свят, е от решаващо значение за другите бизнеси на Amazon, включително услугата за стрийминг Prime Video и услугата за доставка на хранителни стоки.

„Истината е, че клиентите обичат Prime и по дизайн ние правим ясна и лесна за клиентите както регистрацията, така и анулирането на членството в Prime“, заявиха от Amazon.

В делото се казва, че под значителен натиск от Федералната търговска комисия, Amazon е променила процеса на анулиране през април, но че „нарушенията продължават“ и че все още „изисква пет щраквания на настолен компютър и шест на мобилно устройство, за да могат потребителите да анулират от Amazon.com“.

FTC проучва процесите на регистрация и анулиране за Prime от март 2021 г.

Старши анализаторът на Insider Intelligence Евелин Мичъл-Улф каза, че „FTC дава пример с Amazon, но е доста обичайно компаниите да затрудняват повече анулирането на акаунт, отколкото създаването на такъв“.

„Пазарната мощ на Amazon може да работи срещу нея в този случай, тъй като на FTC няма да й е трудно да докаже, че потребителите наистина са ощетени, ако Amazon попречи на способността им да упражнят избора си да анулират членството си в Prime“, добави Мичъл-Улф.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ