Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Apple разочарова инвеститорите с прогнозата си за следващото тримесечие и слабите резултати в Китай
Apple Inc. навлиза в най-критичния си период на продажби за годината в условията на продължаващата слабост на интензивно конкурентния китайски пазар и на фона на нови опасения относно растежа на приходите, пише Блумбърг.
След тримесечния отчет за печалбите на компанията, Apple заяви, че общите продажби през декемврийското тримесечие ще се повишат с нисък до среден едноцифрен процент. Анализаторите прогнозираха увеличение от 7%. Компанията също отчете спад в приходите в Китай през последното тримесечие, което представлява по-лошо от прогнозираното представяне.
По-широката картина показва компания, която все още се опитва да се възстанови от един от най-дългите спадове на продажбите в своята история. Приходите са намалели четири поредни тримесечия през фискалната 2023 г. и са се върнали на стабилно ниво едва през последните две тримесечия. Apple остава най-ценната компания в света, но тя е изправена пред забавяне на пазар ана смартфони, повече конкуренция в Китай и регулаторен натиск по света.
Притесненията натежаха върху акциите в края на търговията, изпращайки ги надолу с около 2%. Акциите бяха нараснали със 17% тази година до затварянето в четвъртък, подхранвани от оптимизма относно перспективите на Apple в сферата на изкуствен интелект.
Общите приходи надминаха прогнозите на Уолстрийт през последното тримесечие, подпомогнати от глобалното търсене на iPhone, но резултатите показват, че компанията все още се бори на ключов пазар. Apple се конкурира с местни марки в Китай, който служи като неин основен производствен център.
Приходите в региона спаднаха леко на годишна база до 15 млрд. долара през четвъртото фискално тримесечие, приключило на 28 септември. Анализаторите очакваха 15,8 млрд. долара.
IPhone нарасна на всеки географски пазар, каза главният изпълнителен директор Тим Кук, сигнализирайки, че останалата част от продуктовата гама на компанията може да е била проблемът в Китай – нейният най-голям източник на приходи след Америка и Европа.
Общите продажби са нараснали с 6,1% до 94,9 милиарда долара, в сравнение със средна оценка от 94,4 милиарда долара. Печалбата на акция е достигнала 97 цента, въпреки че е щяла да бъде 1,64 долара без еднократна такса, свързана с решение на Европейския съд, каза Apple.
Базираната в Купертино, Калифорния компания представи iPhone 16 през септември. Тя също така актуализира Apple Watches и пусна нови AirPods. Тези потребителски устройства представляват по-голямата част от приходите на компанията.
Инвеститорите залагат, че Apple Intelligence – новият пакет от ИИ функции на компанията, ще подпомогне продажбите на устройства. Но софтуерът дебютира седмици след пускането на iPhone в продажба и много от най-важните му функции все още не са налични.
Apple по-рано сигнализира, че ръстът на продажбите ще бъде около 5%, като бизнесът му с услуги се представя особено добре. Приходите от това подразделение наистина достигнаха рекордно високо ниво през периода от 25 млрд. долара. Този резултат обаче бе малко по-нисък от прогнозирани от Уолстрийт 25,3 млрд. долара.
По време на конферентен разговор с анализатори главният финансов директор Лука Маестри каза, че приходите от услуги ще нараснат с двуцифрени числа през декемврийското тримесечие, подобно на темпа за фискалната 2024 г. Кук отдаде почит на напускащия финансов директор, който се премества на по-ниска роля. Обаждането в четвъртък ще бъде последното му, тъй като ще бъде заменен от от своя заместник Кеван Парех.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.