Белгийските марки са предимно стабилни въпреки пазарните предизвикателства

Белгийските марки са предимно стабилни въпреки пазарните предизвикателства

Седем от десетте най-ценни марки в Белгия отбелязаха ръст в стойността на марката през 2024 г., отразявайки стабилността на най-добрите марки в страната, показват данните от нова класация от Brand Finance.

KBC (стойността на марката нараства с 14% до 6,1 милиарда USD) е най-ценната в Белгия и поддържа стабилна преднина пред BDO Global (стойността на марката се повишава със 7% до 4,1 милиарда USD).

Стойността на марката на AB InBev остана стабилна на 2,2 милиарда щатски долара през 2024 г. Въпреки ръста на приходите на 85% от нейните пазари през 2023 г., потребителските противоречия намалиха обемите в САЩ със спад в продажбите на Bud Light. Оттогава компанията инвестира в своите основни мегабрандове, движещи растежа, като Stella Artois и Corona, като си партнира с глобални събития като Олимпийските игри, Световното първенство по футбол, Копа Америка, NFL, UFC и NBA.

Stella Artois увеличи стойността на марката си с 6% до 1,6 милиарда щатски долара, като също се класира сред десетте най-ценни марки в Белгия.

„Основните световни марки вървят по въже, докато се стремят към растеж, докато са под все по-голям контрол от страна на клиентите. Пивоварният гигант Bud Light AB InBev и марката сладолед Magnum са примери за компании, които са изправени пред намалени приходи по много различни причини, но и в двата случая предизвикателствата задушиха потенциалния растеж на стойността на марката им. Belgium 10 2024 е доказателство за силата на управлението на марката за стимулиране на цялостния бизнес растеж, особено когато компаниите се справят с външни предизвикателства и несигурност на пазара, вариращи от неблагоприятно време до променящи се предпочитания на клиентите“, коментира Ричард Хей, управляващ директор в Brand Finance. 

Telenet изпревари AB InBev, за да стане най-силната марка в Белгия с резултат от Индекса на силата на марката (BSI) от 81,2 от 100, което я прави единствената марка в класацията, постигнала рейтинг AAA-бранд. Силните финансови резултати след увеличенията на прогнозите за приходите доведоха основно до покачването на BSI на Telenet. Стойността на марката се е увеличила с 23% до 1,4 милиарда щатски долара, което също я прави една от най-бързо развиващите се марки в Белгия, на второ място след Belfius (стойността на марката е нараснала с 28% до 1,5 милиарда щатски долара) по ръст на стойността на марката на годишна база.

Magnum, марката сладолед, отбеляза най-големия спад в стойността на марката сред най-добрите марки в Белгия, намалявайки с 13% до 985 милиона щатски долара поради спад в приходите и силата на марката. Продажбите на сладолед на Unilever като обем са спаднали с 10% през лятото на 2023 г., отчасти поради лошото време в Европа и потребителите, които избират по-евтини алтернативи. Въпреки това, 8% увеличение на цените донякъде смекчи този спад. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Бързото ранно разпространение на птичи грип в Европа поражда опасения от нова криза
Орбан: Унгария работи върху начин за заобикаляне на американските санкции срещу руските петролни компании
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС
Културни кодове: Кандидатстването за работа стана твърде скъпо начинание