Белгийските марки са предимно стабилни въпреки пазарните предизвикателства

Белгийските марки са предимно стабилни въпреки пазарните предизвикателства

Седем от десетте най-ценни марки в Белгия отбелязаха ръст в стойността на марката през 2024 г., отразявайки стабилността на най-добрите марки в страната, показват данните от нова класация от Brand Finance.

KBC (стойността на марката нараства с 14% до 6,1 милиарда USD) е най-ценната в Белгия и поддържа стабилна преднина пред BDO Global (стойността на марката се повишава със 7% до 4,1 милиарда USD).

Стойността на марката на AB InBev остана стабилна на 2,2 милиарда щатски долара през 2024 г. Въпреки ръста на приходите на 85% от нейните пазари през 2023 г., потребителските противоречия намалиха обемите в САЩ със спад в продажбите на Bud Light. Оттогава компанията инвестира в своите основни мегабрандове, движещи растежа, като Stella Artois и Corona, като си партнира с глобални събития като Олимпийските игри, Световното първенство по футбол, Копа Америка, NFL, UFC и NBA.

Stella Artois увеличи стойността на марката си с 6% до 1,6 милиарда щатски долара, като също се класира сред десетте най-ценни марки в Белгия.

„Основните световни марки вървят по въже, докато се стремят към растеж, докато са под все по-голям контрол от страна на клиентите. Пивоварният гигант Bud Light AB InBev и марката сладолед Magnum са примери за компании, които са изправени пред намалени приходи по много различни причини, но и в двата случая предизвикателствата задушиха потенциалния растеж на стойността на марката им. Belgium 10 2024 е доказателство за силата на управлението на марката за стимулиране на цялостния бизнес растеж, особено когато компаниите се справят с външни предизвикателства и несигурност на пазара, вариращи от неблагоприятно време до променящи се предпочитания на клиентите“, коментира Ричард Хей, управляващ директор в Brand Finance. 

Telenet изпревари AB InBev, за да стане най-силната марка в Белгия с резултат от Индекса на силата на марката (BSI) от 81,2 от 100, което я прави единствената марка в класацията, постигнала рейтинг AAA-бранд. Силните финансови резултати след увеличенията на прогнозите за приходите доведоха основно до покачването на BSI на Telenet. Стойността на марката се е увеличила с 23% до 1,4 милиарда щатски долара, което също я прави една от най-бързо развиващите се марки в Белгия, на второ място след Belfius (стойността на марката е нараснала с 28% до 1,5 милиарда щатски долара) по ръст на стойността на марката на годишна база.

Magnum, марката сладолед, отбеляза най-големия спад в стойността на марката сред най-добрите марки в Белгия, намалявайки с 13% до 985 милиона щатски долара поради спад в приходите и силата на марката. Продажбите на сладолед на Unilever като обем са спаднали с 10% през лятото на 2023 г., отчасти поради лошото време в Европа и потребителите, които избират по-евтини алтернативи. Въпреки това, 8% увеличение на цените донякъде смекчи този спад. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ