Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|За десета поредна година BASF е най-ценната марка за химикали
BASF беше обявена за най-ценната марка за химикали за десета поредна година. Това показват данните от нов доклад на Brand Finance, водещата световна консултантска компания за оценка на марки.
Стойността на марката BASF се е увеличила с 11% до 9,2 милиарда щатски долара, затвърждавайки господстващата си позиция в индустрията и демонстрирайки забележителна стабилност и лидерство в световния химически сектор, допълват от Brand Finance.
Въпреки че е изправен пред глобални икономически предизвикателства като висока инфлация, енергийни разходи и прекъсвания на веригата за доставки, BASF не само запази титлата си, но и поддържа силен рейтинг на силата на марката на AAA-. Лекият спад в индекса на силата на марката (BSI) с 1,6 пункта до 80,7 от 100 все още позиционира BASF като четвъртата най-силна марка химикали в класацията, подчертавайки нейната устойчивост и продължаващо превъзходство в очите на много ключови заинтересовани страни.
Глобалните химически марки тази година показаха разнообразни резултати. От 50 класирани марки, 25 отбелязаха увеличение на стойността на марката си. Европейските и северноамериканските марки, включително BASF, се представиха особено добре, като успяха да преодолеят значителни пазарни препятствия. За разлика от тях, пазарите в Азиатско-тихоокеанския регион, Африка и Близкия изток се представиха по-слабо поради отслабения износ и намалените чуждестранни инвестиции в Китай. Въпреки това марките в тези региони показаха похвална устойчивост, като се възползваха от силното вътрешно търсене и по-ниските разходи за енергия, за да поддържат траекториите си на растеж.
Забележителните резултати включват INEOS, който записа забележителен ръст от 23% в стойността на марката, достигайки USD1,7 милиарда и изкачвайки се с шест позиции до 15-то място. INEOS също отбеляза увеличение на своя BSI резултат с 1,7 точки до 64,9 от 100, спечелвайки рейтинг на силата на марката AA-.
DuPont остава страхотен играч в индустрията, запазвайки позицията си на най-силната марка химикали с 1% увеличение на стойността на марката до 1,9 милиарда USD. Тя е следвана плътно от LG Chem, която въпреки спада от 7% в стойността на марката до 4,2 милиарда USD, запази позицията си като втората най-силна марка химикали.
„Докато секторът на химикалите се справя с предизвикателни икономически въздействия, изследването на Brand Finance подчертава забележителната устойчивост и иновациите на китайските химически марки, които са постигнали общ ръст на стойността на марката от 67%. Подкрепени от стабилни правителствени политики и силна верига за доставки, тези марки са в челните редици на зеления преход, инвестирайки сериозно в устойчиви решения и променяйки както индустриите, така и глобалните възприятия на марката в процеса“, коментира Дейвид Хей, председател на Brand Finance.
Brand Finance също така използва своето изследване на Global Brand Equity Monitor (GBEM), за да състави индекс на възприемане на устойчивостта. Проучването определя ролята на устойчивостта в стимулирането на вниманието към марката в различните сектори и предлага представа за това кои марки глобалните потребители смятат за най-отдадени на устойчивостта.
За отделните марки индексът показва дела на стойността на марката, която се дължи на възприятията за устойчивост. Тази стойност на възприятията за устойчивост е финансовата стойност, зависима от репутацията на марката за устойчиво поведение. Оттук нататък изследването на възприятията на Brand Finance се анализира заедно с данните за екологичните, социалните и управленските резултати на CSRHub, за да се определи „недостатъчната стойност“ на марката. Това е стойността, изложена на риск или която трябва да бъде спечелена, въз основа на разликата между възприятията за устойчивост и действителното представяне.
Индексът за възприятия за устойчивост за 2024 г. установява, че в сектора на химикалите BASF има най-високата стойност за възприятия за устойчивост от 773 милиона щатски долара. Междувременно Linde има най-високата положителна стойност на разликата от 12 милиона щатски долара сред марките в класацията. Положителна стойност на разликата означава, че представянето на устойчивостта на марката е по-силно от възприеманото: марките могат да добавят стойност чрез подобрена комуникация относно усилията си за устойчивост, така че възприятията да бъдат повдигнати, за да отчетат напълно действителното представяне на марката по отношение на устойчивостта. Недостатъчната стойност на Linde предполага, че може да генерира допълнителни 12 милиона щатски долара потенциална стойност чрез подобрена комуникация на своето въздействие и постижения в устойчивостта.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.