Нараства стойността на марките за търговия на дребно, които правят намаления

Нараства стойността на марките за търговия на дребно, които правят намаления

Стойността на марката на Amazon се увеличи с 3% до 308,9 милиарда USD, потвърждавайки позицията си на най-ценната търговска марка в света, показват нови данни от Brand Finance. Walmart (-15% до 96,8 милиарда USD) и Home Depot (-14% до 52,8 милиарда USD) поддържат съответно второ и трето място, въпреки спадовете в стойността на марката. 

По-достъпни марки, които правят намаления на клиентите като Dollar Tree (стойността на марката се повишава с 23% до 5,1 милиарда USD), Ross Dress for Less (стойността на марката се повишава с 18% до 5,1 милиарда USD), Family Dollar (стойността на марката се повишава с 15% до 3 USD. 2 милиарда), и B&M на Обединеното кралство (стойността на марката се повишава с 19% до 2,3 милиарда USD) отбелязаха подобрени стойности на марката. Това отразява промяната в предпочитанията на марката на потребителите в отговор на инфлационния натиск и натиска върху разходите за живот. 

„Изследването на Brand Finance разкрива значителна тенденция, тъй като големите икономики са свидетели на спадове в общите стойности на марките в сектора, като в САЩ спадът е с 3%, в Китай - с 22%, в Германия - с 4%, в Обединеното кралство - с 12%, а в Япония - с 9% %. За разлика от това, нашата класация Retail 100 2024 показва ръст на стойността на марката в развиващите се пазари, тъй като общата стойност на марката в Мексико скочи с 38%, докато тази в Италия се повиши с 18%. Най-бързо развиващите се марки тази година включват мексиканската Chedraui и италианската Conad, като стойността на марката се увеличава съответно с 33% и 27%“, коментира Ани Браун, генерален мениджър, UK Consulting, Brand Finance. 

С резултат от индекса на силата на марката (BSI) от 88,2 от 100 и съответния рейтинг AAA, австралийският Bunnings е най-силната търговска марка в света. Според проучване на Brand Finance, Bunnings спечели изключителни резултати за няколко показателя, включително промоция „от уста на уста“, като 70% от респондентите в Австралия съобщават, че са разговаряли за марката. Decathlon се нарежда на второ място по отношение на силата на марката с BSI резултат от 87,3 от 100 и рейтинг AAA и продължава да има висок резултат по отношение на възприятията на своите хора (обслужване на клиенти), познаване и репутация, превъзхождайки съотношението цена-качество и лоялност.

Lazada, един от най-големите оператори за електронна търговия в Югоизточна Азия, сега е най-бързо развиващата се търговска марка в света с 40% увеличение на стойността на марката до 2,1 милиарда щатски долара. През 2023 г. Lazada представи своята стойностна оферта „Choice“, целяща да се конкурира с марки като Temu и Shein. С ръст от 39% до 3,0 милиарда USD, Metro е втората най-бързо развиваща се търговска марка в света, следвана от Chedraui на трето място с 33% увеличение до 2,1 милиарда USD.

Индия, ключов нововъзникващ пазар, забележимо отсъства от Топ 100, въпреки икономическия си мащаб и нарастващата глобална известност. Въпреки това секторът на търговията на дребно в Индия е готов за бърз растеж, като прогнозите предполагат, че той може да надхвърли 2 трилиона щатски долара до 2030 или 2032 г., което го позиционира като пазар, който да се следи внимателно в бъдещите класации. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 22 юли. Имен ден празнуват Магда, Магдалена, Мадлен
Държавният департамент на САЩ одобри продажба на въоръжение на България за 620 млн. долара
Зеленски обяви, че следващият кръг мирни преговори между Украйна и Русия ще бъде в сряда
Гърция премахва таксите за теглене от банкомат
Гръцките власти предупредиха за екстремно високи температури до 45°
Град Ню Йорк и щатът Ню Джърси очакват 3,3 млрд. долара приходи от Световното първенство по футбол през 2026 г.
По план за 43 млн. евро: Изкуствен интелект ще помага на държавната администрация в Испания
Великобритания започва мащабна акция срещу организаторите на нелегална миграция в страната