Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Нараства стойността на марките за търговия на дребно, които правят намаления
Стойността на марката на Amazon се увеличи с 3% до 308,9 милиарда USD, потвърждавайки позицията си на най-ценната търговска марка в света, показват нови данни от Brand Finance. Walmart (-15% до 96,8 милиарда USD) и Home Depot (-14% до 52,8 милиарда USD) поддържат съответно второ и трето място, въпреки спадовете в стойността на марката.
По-достъпни марки, които правят намаления на клиентите като Dollar Tree (стойността на марката се повишава с 23% до 5,1 милиарда USD), Ross Dress for Less (стойността на марката се повишава с 18% до 5,1 милиарда USD), Family Dollar (стойността на марката се повишава с 15% до 3 USD. 2 милиарда), и B&M на Обединеното кралство (стойността на марката се повишава с 19% до 2,3 милиарда USD) отбелязаха подобрени стойности на марката. Това отразява промяната в предпочитанията на марката на потребителите в отговор на инфлационния натиск и натиска върху разходите за живот.
„Изследването на Brand Finance разкрива значителна тенденция, тъй като големите икономики са свидетели на спадове в общите стойности на марките в сектора, като в САЩ спадът е с 3%, в Китай - с 22%, в Германия - с 4%, в Обединеното кралство - с 12%, а в Япония - с 9% %. За разлика от това, нашата класация Retail 100 2024 показва ръст на стойността на марката в развиващите се пазари, тъй като общата стойност на марката в Мексико скочи с 38%, докато тази в Италия се повиши с 18%. Най-бързо развиващите се марки тази година включват мексиканската Chedraui и италианската Conad, като стойността на марката се увеличава съответно с 33% и 27%“, коментира Ани Браун, генерален мениджър, UK Consulting, Brand Finance.
С резултат от индекса на силата на марката (BSI) от 88,2 от 100 и съответния рейтинг AAA, австралийският Bunnings е най-силната търговска марка в света. Според проучване на Brand Finance, Bunnings спечели изключителни резултати за няколко показателя, включително промоция „от уста на уста“, като 70% от респондентите в Австралия съобщават, че са разговаряли за марката. Decathlon се нарежда на второ място по отношение на силата на марката с BSI резултат от 87,3 от 100 и рейтинг AAA и продължава да има висок резултат по отношение на възприятията на своите хора (обслужване на клиенти), познаване и репутация, превъзхождайки съотношението цена-качество и лоялност.
Lazada, един от най-големите оператори за електронна търговия в Югоизточна Азия, сега е най-бързо развиващата се търговска марка в света с 40% увеличение на стойността на марката до 2,1 милиарда щатски долара. През 2023 г. Lazada представи своята стойностна оферта „Choice“, целяща да се конкурира с марки като Temu и Shein. С ръст от 39% до 3,0 милиарда USD, Metro е втората най-бързо развиваща се търговска марка в света, следвана от Chedraui на трето място с 33% увеличение до 2,1 милиарда USD.
Индия, ключов нововъзникващ пазар, забележимо отсъства от Топ 100, въпреки икономическия си мащаб и нарастващата глобална известност. Въпреки това секторът на търговията на дребно в Индия е готов за бърз растеж, като прогнозите предполагат, че той може да надхвърли 2 трилиона щатски долара до 2030 или 2032 г., което го позиционира като пазар, който да се следи внимателно в бъдещите класации.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.