Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Boeing иска отмяна на правилата за емисии, за да продаде още 35 товарни самолета 777F
В петък Boeing поиска от Федералната авиационна администрация (FAA) отмяна на правилата за емисиите от самолети, за да може да продаде още 35 товарни самолета Boeing 777F, позовавайки се на силно търсене от страна на клиентите и забавяне на сертифицирането на самолета от следващо поколение, предава Ройтерс.
Правилата влизат в сила през 2028 г.
Boeing заяви, че товарният самолет 777-8 от следващо поколение, който се очаква да отговаря на ограниченията, няма да бъде готов до тази дата. Boeing обясни, че отмяната ще позволи на компанията да отговори на очакваното търсене от страна на клиентите за товарни самолети преди пускането на 777-8F в експлоатация.
Boeing заяви, че търси одобрение до 1 май. Компанията заяви, че очаква да достави първия 777-8F приблизително две години след първата доставка на 777-9, която в момента е планирана за 2027 г.
При тогавашния президент Джо Байдън, FAA през февруари 2024 г. издаде окончателни правила, с които се приемат международни стандарти за намаляване на въглеродното замърсяване от повечето големи самолети, летящи във въздушното пространство на САЩ. Правилата не се прилагат за самолети в експлоатация преди тази дата.
Boeing заяви, че големите широкофюзелажни товарни самолети са от решаващо значение за износа на стоки.
„От 600 милиарда долара стоки, изнесени чрез въздушен товар през 2024 г., над 260 милиарда долара са транспортирани с големи широкофюзелажни товарни самолети“, каза Boeing.
Добавя се, че всеки самолет 777F, изнесен за чуждестранен клиент, допринася с 440 милиона долара по каталожна стойност за положителен търговски баланс, което показва, че над 15 милиарда долара от стойността на износа на САЩ може да бъде загубена без изключение.
Boeing заяви, че 777F е най-горивоефективният самолет за световния пазар на товарни превози и единственият голям широкофюзелажен товарен самолет в производство.
Миналата година Конгресът прие законодателство, позволяващо на Boeing да продължи да произвежда своя товарен самолет 767 за още пет години до 2033 г. в Съединените щати, освобождавайки го от правилата за ефективност на FAA, влизащи в сила през 2028 г.
Миналата година FAA заяви, че гражданските самолети са отговорни за 9% от емисиите от вътрешния транспорт и 2% от общото замърсяване с въглерод в САЩ. При Байдън САЩ представиха план за действие в областта на климата, целящ постигане на нулеви нетни емисии на парникови газове от авиационния сектор на САЩ до 2050 г.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.