Boeing отчете загуба от $355 млн. в опит да се измъкне от кризата

Boeing отчете  загуба от $355 млн. в опит да се измъкне от кризата

Boeing отчете загуба от $355 млн. в опит да се измъкне от кризата

 Boeing съобщи, че е загубила 355 млн. долара от спада на приходите през първото тримесечие на  2024 г. Това е  още един знак за кризата, обхванала самолетостроителя, който е изправен пред нарастващ контрол върху безопасността на самолетите си и обвинения в некачествено изпълнение на работата, съобщи Асошиейтед прес.

Главният изпълнителен директор на Boeing заяви, че компанията се намира в "труден момент" и се е съсредоточила върху отстраняването на производствените си проблеми, а не върху финансовите резултати.

Ръководителите на компанията са принудени да говорят повече за безопасността и по-малко за финансите, откакто през януари по време на полет на Аlaska Airlines се взриви тапа на вратата на  737 Макс, оставяйки зейнала дупка в самолета.

Инцидентът спря напредъка, който изглеждаше, че Boeing постига, докато се възстановява от две смъртоносни катастрофи на самолети Max през 2018 и 2019 г.

Сега тези катастрофи също отново са в центъра на вниманието.  Днес семействата на някои от 346-те души, загинали при катастрофите, трябва да се срещнат с представители на Министерството на правосъдието на САЩ. Членовете на семействата се опитаха безуспешно да отменят споразумението от 2021 г. между министерството и Boeing, което позволи на компанията да избегне наказателно преследване.

Изпълнителният директор изброява редица действия, които компанията предприема, и съобщава за "значителен напредък" в подобряването на качеството на производството, до голяма степен чрез забавяне на производството, което означава по-малко самолети за клиентите на авиокомпаниите.

"Въпреки че отчитаме финансовите резултати за първото тримесечие днес, нашият фокус остава върху мащабните действия, които предприемаме след инцидента с полет 1282 на Alaska Airlines“, каза изпълнителният директор на Boeing Дейвид Калхун пред служителите в бележка в сряда.

"В краткосрочен план, да, намираме се в труден момент", пише той. "По-ниските доставки могат да бъдат трудни за нашите клиенти и за нашите финансови резултати. Но безопасността и качеството трябва и ще бъдат над всичко останало."

Калхун, който ще се оттегли в края на годината, отново заяви, че е напълно уверен, че компанията ще се възстанови.

Самолетостроителят заяви, че загубата за първото тримесечие, без да се включват специалните елементи, възлиза на 1,13 долара на акция, което е по-добре от прогнозираната от анализаторите загуба от 1,63 долара на акция, според проучване на FactSet.

Приходите са намалели със 7,5% до 16,57 млрд. долара. 

Акциите на Boeing поевтиняха с около една трета след взрива на тапата на врата на самолет на Alaska Airlines. Федералната авиационна администрация засили надзора си и даде на Boeing срок до края на май да представи план за отстраняване на проблемите. Клиентите на авиокомпаниите са недоволни от това, че не са получили всички нови самолети, които са поръчали, поради нарушения в доставките.

Boeing  обаче има няколко предимства. Заедно с Airbus, Boeing формира половината от дуопол, който доминира в производството на големи пътнически самолети. Освен това той е основен изпълнител на отбранителни поръчки за Пентагона и правителствата по света.

Ричард Абулафия, дългогодишен анализатор и консултант в AeroDynamic Advisory, заяви, че въпреки всички неуспехи Boeing все още разполага с мощна комбинация от продукти, които се радват на голямо търсене, технологии и хора.

"Дори да са номер 2 и да имат сериозни проблеми, те все още са на много силен пазар и в индустрия, която има много високи бариери за навлизане", каза той.

И въпреки огромните загуби - около 24 млрд. долара през последните пет години - компанията не е застрашена от фалит, каза Абулафия.

"Това не е General Motors през 2008 г. или Lockheed през 1971 г.", каза Абулафия, визирайки двете емблематични корпорации, които се нуждаеха от огромни правителствени помощи или кредитни гаранции, за да оцелеят.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ