Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Burberry ще съкрати 1700 работни места, за да намали разходите

Британската луксозна марка Burberry обяви в сряда, че ще съкрати 1700 работни места в световен мащаб, опитвайки се да намали разходите и да преобърне посоката на бизнеса си, докато коригираната оперативна печалба за цялата ѝ година, приключваща на 29 март, надмина очакванията.
Burberry, в ранните етапи на план за преструктуриране, ръководен от главния изпълнителен директор Джошуа Шулман, едва избегна загуба за финансовата си 2025 година с коригирана оперативна печалба от 26 милиона паунда (34,55 милиона долара), надминавайки прогнозата на анализаторите от 11 милиона паунда.
Шулман пое управлението миналата година и промени стратегията и маркетинга на Burberry, за да се съсредоточи повече върху тренчкотите и шаловете, след като марката беше засегната от продуктови грешки, прекомерни увеличения на цените и по-широк спад в луксозните стоки.
Сравнимите продажби за четвъртото тримесечие са намалели с 6%, което е по-добре от средната прогноза на анализаторите за 7% спад.
„С подобряването на настроението към марката, ще увеличим честотата и обхвата на нашите кампании, когато есенните и зимните ни колекции пристигнат в магазините“, каза Шулман в изявление.
Продажбите в Северна и Южна Америка, както и в региона на Европа, Близкия изток, Индия и Африка са намалели с 4% в сравнение с миналата година, докато продажбите в Азиатско-тихоокеанския регион са намалели с 9%.
По-лошите перспективи за потребителските разходи в САЩ могат да представляват предизвикателство за фокуса на Шулман върху американските купувачи, за да увеличи продажбите на Burberry.
Burberry не е посочила конкретно американските тарифи в изявлението си, но е заявила, че „геополитическите развития“ правят икономиката по-несигурна и не е дала конкретни цели за финансовата си 2026 година.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.