Coty проучва продажбата на Max Factor и Rimmel

Coty проучва продажбата на Max Factor и Rimmel

Coty проучва продажбата на козметични марки, включително Max Factor и Rimmel, тъй като козметичната компания реорганизира дейността си, за да се опита да съживи растежа на забавящия се световен пазар на продукти за красота, пише Financial times.

Coty, мажоритарно притежавана от JAB Holding, заяви във вторник, че ще оцени предимствата на стратегическите алтернативи, включително „партньорства, продажби [и] отделяния“ за своя бизнес с козметика.

Coty се стреми да укрепи баланса си и да увеличи стойността за акционерите след 57% спад в цената на акциите си през последната година. Нейното подразделение за потребителска козметика, което включва също брандовете CoverGirl и Sally Hansen, генерира 1,2 милиарда долара приходи миналата година.

JAB подкрепи Coty да купи козметичните марки на Procter & Gamble, включително CoverGirl и Max Factor за 12,5 милиарда долара през 2015 г. Сделката превърна Coty в третата по големина козметична компания в света, но я натовари с над 7 милиарда долара дълг.

Реорганизацията е предназначена да позволи на Coty да се съсредоточи върху портфолиото си от парфюми, което се представя по-добре от по-широкия пазар на козметика, страдащ от забавяне на потребителските разходи, особено в САЩ.

Човек, запознат с намеренията на Coty, каза, че компанията се надява чрез този ход да повтори своето "излизане" от сферата на продуктите за грижа за косата. Coty обедини марки, включително Wella, Clairol, OPI и ghd, и продаде 60% дял от бизнеса на частната инвестиционна компания KKR за 2,5 милиарда долара през 2020 г.

Coty обаче се превърна в слабо място в портфолиото на JAB, тъй като марки като Rimmel и CoverGirl се затрудняват да се конкурират с по-гъвкави, фокусирани върху социалните медии конкуренти.

През годината до юни продажбите на Coty в сравнение с предишните намаляха с 2%, а оперативната печалба се намали повече от наполовина до 241,1 милиона долара. Нетният дълг възлиза на 3,8 милиарда долара.

Значителните инвестиции на JAB в потребителския сектор се влошиха през последните години, след като по-високата инфлация повиши разходите и потисна потребителското търсене. През март компанията съобщи, че справедливата стойност на инвестициите ѝ в дъщерните ѝ дружества е спаднала с 24% до 39 милиарда долара през 2024 г.

През август JAB обяви, че продава своя 69-процентен дял в кафе гиганта JDE Peet’s на Keurig Dr Pepper, в който притежава малко под 5%. През юни Financial Times съобщи, че групата проучва нови инвеститори в Pret A Manger преди потенциално първично публично предлагане.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 29 септември до 5 октомври
Предлагат родителите на деца до 12 г. да имат право да работят дистанционно през лятото
Караджов за искания подкуп от шофьори на Роби Уилямс: Случаят е срам и позор
Джей Ди Ванс: Вървим към спиране на работата на федералното правителство
Перник и останалите населени места, захранвани от язовир "Студена", са без вода
От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
Мерц: Европа не е във война, но вече не е в мир с Русия
Тръмп и Нетаняху се договориха за план за прекратяване на войната в Газа, подкрепата на „Хамас“ е под въпрос