Експортен хъб ще помага на български компании да се развиват във Великобритания

Експортен хъб ще помага на български компании да се развиват във Великобритания

Експортен хъб, който да помага на български компании да се развиват на британския пазар, беше обсъден от министъра на иновациите и растежа Александъл Пулев и изпълнителният директор на Британско-българската бизнес асоциация Десислава Митева.

Обединеното кралство е един от важните търговски партньори на страната ни, като през последните години стокообменът е на нивото от един милиард евро. За 2022 г. двустранната търговия възлиза на 1.2 млрд. евро, което е  ръст от 23.8 % спрямо предходната година. Износът ни за 2022 г. достига пикова стойност от 723.6 млн. евро и нараства с 15.3 %. Обединеното Кралство е в Топ 10 и сред партньорите ни  по отношение на инвестициите. Това стана ясно по време на среща в министерството. На нея беше обсъдена идеята на Асоциацията за създаване на Експортен хъб, който да помага на български иновативни и високотехнологични компании да се развиват на британския пазар.

Министър Пулев посочи, че въпреки добрите резултати от последната година, има неизползван потенциал в българския експорт към Обединеното кралство. Той изрази подкрепа към идеята на Британско-българската бизнес асоциация, която ще даде нови възможности за българските компании да стъпят на британския пазар.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Терзиев за боклука в София: Няма да подпиша договор за 400 лв. щом в поръчката сме заложили 200
България отчита най-силен годишен ръст на производствените цени в ЕС
Супермаркетите в Испания превземат ресторантите: готовите ястия чупят всички рекорди
Канада изгуби дирите на повече от 47 000 чуждестранни студенти в местни унверситети
Израел започва прилагането на плана на Тръмп за Газа след реакцията на „Хамас“
Индия има първи актьор милиардер, равен по богатство с Шварценегер, Риана и Тейлър Суифт
ЕК ни удържа 200 млн. евро по Плана за възстановяване заради КПК, имаме 6 месеца да разрешим казуса
Приятелство или управление? Критичният избор за малкия и среден бизнес