Electronic Arts се отказа от разработката на играта "Междузвездни войни"

Electronic Arts  се отказа от разработката на играта Междузвездни войни

Electronic Arts се отказа от разработката на играта "Междузвездни войни"

Компанията Electronic Arts (EA) отмени предстоящата видеоигра "Междузвездни войни" и ще съкрати 5% от служителите си в световен мащаб - приблизително 670 души, съобщи BBC.

Играта, която беше в начална фаза на разработка, щеше да бъде шутър от първо лице, чието действие се развива във вселената на "Междузвездни войни". Фирмата заяви, че "рационализирането" ще "осигури по-дълбоки и по-свързани преживявания за феновете".

Това е последният пример за съкращенията на работни места, които обхващат игралната индустрия.

"Тъй като в момента е изключително трудно да се получи финансиране за стартиране на ново студио за игри и хиляди хора биват уволнявани с всеки изминал месец, видеоигрите са изложени на значителен риск да загубят най-добрите таланти извън индустрията и да бъдат засегнати в продължение на години", каза Рич Баръм, бивш изпълнителен директор на студиото за игри Blizzard.

През декември 2023 г. EA обяви, че ще съкрати персонал в британския разработчик Codemasters, известен със състезателните игри F1 23 и EA Sports WRC.

В писмо до персонала шефът Андрю Уилсън заяви, че компанията е започнала да се свързва със засегнатите служители, като се очаква съкращенията да приключат до лятото.

Той също така обясни решението да се разработват по-малко нови заглавия.

"Освен това закриваме игри и се отказваме от разработването на бъдещи лицензирани интелектуални продукти, които според нас няма да бъдат успешни в променящата се индустрия", пише той.

"Този по-голям фокус ни позволява да стимулираме креативността, да ускорим иновациите и да удвоим най-големите си възможности - включително притежаваната от нас интелектуална собственост, спортовете и масовите онлайн общности - за да предоставим развлеченията, които играчите искат днес и утре."

В последващ имейл до служителите шефката на развлекателната компания EA Лора Миле заяви, че това означава отмяна на предстоящото заглавие Star Wars, по което работи дъщерното дружество Respawn Entertainment. То отговаря за Star Wars Jedi: Survivor, което имаше "като цяло благоприятни" отзиви според агрегатора Metacritic.

"Докато разглеждахме портфолиото на Respawn през последните няколко месеца, стана ясно, че игрите, от които нашите играчи се вълнуват най-много, са Jedi и богатата библиотека от собствени марки на Respawn", каза тя.

"Винаги е трудно да се откажеш от даден проект и това решение не отразява таланта на екипа, упоритостта или страстта, която изпитват към играта."

Това е последният кръг от съкращения в игралната индустрия, като през януари Microsoft разкри плановете си за съкращаване на 1900 души в своето подразделение за игри, включително някои от наскоро придобитата Activision-Blizzard.

И това се случва само два дни след като Sony обяви плановете си да съкрати 900 служители, както и да закрие добре познатото си лондонско студио.

"Въздействието на масовите съкращения рефлектира дълбоко в геймърската общност, особено върху талантливите хора, които са засегнати", каза Сара Стивънс, ръководител на фирмата за човешки ресурси в областта на игрите e-volveHR.

"Преди всичко човечността и добротата са най-важните съставки за тези, които се движат в тези бурни води."

Карол Северин, старши анализатор в Midia Research, заяви, че последните съкращения показват как конкуренцията в игралната индустрия става все по-силна.

"Това не означава, че индустрията е в беда, тя просто навлиза в нова, по-зряла глава от своя живот - глава, в която ефективността, рентабилността и конкурентните възможности са името на играта.

"Индустрията на игрите все още е индустрия на стойност 223 млрд. долара (176 млрд. паунда) и ще нарасне с още около 78 млрд. долара до 2030 г.", каза той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ