Енергийният гигант EDP запазва челната си позиция като най-ценна португалска марка

Енергийният гигант EDP запазва челната си позиция като най-ценна португалска марка

Енергийният гигант EDP запазва челната си позиция като най-ценната португалска марка, въпреки предизвикателствата по отношение на лоялността, показва последният отчет на Brand Finance Portugal 25 2024 от Brand Finance, водещата в света консултантска компания за оценка на марки. Докладът измерва стойността и силата на португалските марки в една нестабилна икономическа среда. Ето и основните констатации в доклада. 

EDP ​​остава най-ценната марка в Португалия: С 4% увеличение на стойността на марката до 2,5 милиарда евро, EDP продължава да води. Компанията обаче е изправена пред предизвикателства по отношение на лоялността на клиентите и силата на марката. 

EDP също оглавява класацията на стойността на възприятията за устойчивост с 258 милиона евро, демонстрирайки нарастващото значение на екологичните инициативи за възприемането на марката.

Въпреки лекото понижение на стойността на марката, Galp и Pingo Doce запазват позициите си в челната тройка, демонстрирайки устойчивост при предизвикателни пазарни условия.

49% скок в стойността на марката издига Continente от 6-то на 4-то място, доказателство за силата на успешните стратегии за диверсификация.

Със зашеметяващото увеличение от 76% в стойността на марката, Recheio се очертава като най-бързо развиващата се португалска марка тази година, като се възползва от възстановяването на хотели, ресторанти и кафенета.

NOS затвърждава позицията си на най-силната португалска марка с 10% увеличение на стойността на марката и подобрен индекс на силата на марката.

Освен че е най-ценната португалска марка, EDP има най-голямата стойност, дължаща се на възприеманата от нея устойчивост по отношение на околната среда, социалните и управленските теми. EDP има най-голям риск от стойността на марката по тези въпроси.

„Тазгодишната класация демонстрира адаптивността и иновациите на португалските марки. Докато предизвикателствата продължават, особено в лоялността на клиентите и нестабилността на пазара, общата тенденция показва стабилната и динамична марка на Португалия“, коментира директорът на Brand Finance Пилар Алонсо Улоа.

Докладът подчертава значението на устойчивостта, ангажираността на клиентите и стратегическата диверсификация като ключови двигатели на стойността на марката. Тъй като португалските марки се справят с глобалната икономическа несигурност, тяхната способност за иновации и адаптиране ще бъде от решаващо значение за поддържането и укрепването на пазарните им позиции. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Ще бъде наистина лошо“: Страхове от спукване на AI балон тресат Силициевата долина
Промени в движението в столицата заради традиционния „Маратон София 2025“
Бившият шеф на Google отправи предупреждение за рискоте от хакване на AI системи
Тръмп заплашва да наложи допълнителни мита на Китай
Макрон преназначи Себастиан Льокорню за министър-председател на Франция
Северна Корея представи нова междуконтинентална ракета на парад по случай 80-годишнината от основаването на Работническата партия
"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Фридрих Мерц обеща на Зеленски да засили натиска върху Москва