Енергийният гигант EDP запазва челната си позиция като най-ценна португалска марка

Енергийният гигант EDP запазва челната си позиция като най-ценна португалска марка

Енергийният гигант EDP запазва челната си позиция като най-ценната португалска марка, въпреки предизвикателствата по отношение на лоялността, показва последният отчет на Brand Finance Portugal 25 2024 от Brand Finance, водещата в света консултантска компания за оценка на марки. Докладът измерва стойността и силата на португалските марки в една нестабилна икономическа среда. Ето и основните констатации в доклада. 

EDP ​​остава най-ценната марка в Португалия: С 4% увеличение на стойността на марката до 2,5 милиарда евро, EDP продължава да води. Компанията обаче е изправена пред предизвикателства по отношение на лоялността на клиентите и силата на марката. 

EDP също оглавява класацията на стойността на възприятията за устойчивост с 258 милиона евро, демонстрирайки нарастващото значение на екологичните инициативи за възприемането на марката.

Въпреки лекото понижение на стойността на марката, Galp и Pingo Doce запазват позициите си в челната тройка, демонстрирайки устойчивост при предизвикателни пазарни условия.

49% скок в стойността на марката издига Continente от 6-то на 4-то място, доказателство за силата на успешните стратегии за диверсификация.

Със зашеметяващото увеличение от 76% в стойността на марката, Recheio се очертава като най-бързо развиващата се португалска марка тази година, като се възползва от възстановяването на хотели, ресторанти и кафенета.

NOS затвърждава позицията си на най-силната португалска марка с 10% увеличение на стойността на марката и подобрен индекс на силата на марката.

Освен че е най-ценната португалска марка, EDP има най-голямата стойност, дължаща се на възприеманата от нея устойчивост по отношение на околната среда, социалните и управленските теми. EDP има най-голям риск от стойността на марката по тези въпроси.

„Тазгодишната класация демонстрира адаптивността и иновациите на португалските марки. Докато предизвикателствата продължават, особено в лоялността на клиентите и нестабилността на пазара, общата тенденция показва стабилната и динамична марка на Португалия“, коментира директорът на Brand Finance Пилар Алонсо Улоа.

Докладът подчертава значението на устойчивостта, ангажираността на клиентите и стратегическата диверсификация като ключови двигатели на стойността на марката. Тъй като португалските марки се справят с глобалната икономическа несигурност, тяхната способност за иновации и адаптиране ще бъде от решаващо значение за поддържането и укрепването на пазарните им позиции. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ