По-проницателно, по-взискателно - изгрява предизвикателството Alpha
Мнозинството от поколението Alpha притежава по-зряло, обосновано възприемане на марките, отколкото техните родители са имали на същата възраст. Това е качество, което ще предизвика конвенционалните маркетингови стратегии, според проучване, проведено между Razorfish и изследователя GWI, пише Marketing Dive.
Определени като родените между 2010 г. и днешна дата, това поколение има лесен достъп до технологична и медийна екосистема, която е насърчила голямо разнообразие от интереси и стремеж към знания. Това направи поколението Alpha по-проницателно и информирано при оценката на марките.
Повишеният скептицизъм на поколението Alpha е очевиден на други места, тъй като те изразяват ниско ниво на доверие в телевизионните личности, докато само 21% гледат на спортисти и знаменитости като модели за подражание. Групата показва по-голяма благосклонност към марките, които могат да вдъхновят креативността, в сравнение със закуските и бонбоните, които поколението Z предпочита.
Поколението Alpha все още е далеч от постигането на независима покупателна способност, но вече изразява по-голяма изтънченост, когато става въпрос за марки, отколкото други млади поколения. По-високото ниво на проницателност важи и за публичните личности, тъй като поколението Alpha не държи много на спортисти или знаменитости и има особено ниско мнение за „хората по телевизията“ - група, която беше сред първите три най-малко надеждни, оценени според определената възраст. Вместо това поколението Alpha цени създателите на съдържание и е ангажиран с „развлекателно“ съдържание.
Тези прозрения поставят някои пречки пред доста надеждните маркетингови стратегии за инфлуенсър, които марките са използвали, за да угодят на хората от поколението Z и милениалите.
Поколението Alpha понякога свързва мащаба на маркетинговата игра с липсата на автентичност: Само 14% са избрали дадена марка като тяхна любима поради подкрепата на знаменитост, докато само 20% са го направили поради компанията, която произвежда „наистина страхотни реклами“.
Когато класира предпочитаните от тях марки, хората от поколението Alpha посочва технологичните компании и „носители на вдъхновение и креативност“, както го нарече Razorfish. Apple и Samsung бяха в челната петица, както и Lego. Списъкът контрастира с избора на поколението Z от 2012 г., който беше наклонен към марки за закуски като M&M, Oreos и Doritos.
Навиците на поколението Alpha може да изглеждат неинтуитивни на пръв поглед. Те са най-дигиталното поколение, като 62% от родителите съобщават, че децата им прекарват повече време в социалните медии, отколкото те са го правели на същата възраст. До 13-годишна възраст поколението Alpha притежава толкова устройства, колкото и възрастните, като 90% имат смартфон. Когато сърфират в интернет, 58% търсят информация за марки и почти същият дял (56%) търсят технологични продукти.
Но това не е намалило взаимодействията в реалния живот на поколението Alpha, тъй като 62% от родителите вярват, че детето им е по-социално, отколкото те са били на същата възраст. Вторият най-популярен начин поколението Z да открива нови марки е чрез лично взаимодействие на места като магазини и молове.
Трикове, инструкции и видеоклипове „направи си сам“ са едни от най-популярните жанрове на съдържание с поколението Alpha, които подчертават чувството за самоувереност и решаване на проблеми.
Възприятията на родителите за тези качества също се променят: въпреки някои от „техническите удари“, две трети вярват, че детето им е по-независимо мислещо, отколкото те са били на неговата възраст, а 61% виждат модерните технологии като тласък на ефективността на ученето.
Изкуственият интелект като ChatGPT се нареди като предпочитана учебна среда номер 4 сред поколението Alpha, точно след учителите, което говори за желание за бързи отговори. AI и ChatGPT изпревариха книгите на този фронт, знак, че настоящата криза на грамотността в САЩ може да издържи.
„Те ценят бързи съвети, преки пътища и практически прозрения. Маркетолозите трябва да разпознаят този начин на мислене и да гарантират, че обучението за марката се предоставя чрез малко, практично съдържание, което привлича вниманието им и отговаря на желанието им за бързи и полезни знания“, се казва в доклада на Razorfish за Gen Alpha.
Апетитът за любопитство е накарал поколението Alpha да има два пъти повече разпознаваеми интереси от хората от поколението Z и тези интереси често не са мимолетни. Поколението Alpha продължава предпочитанията на поколението Z към игрите и геймифицираните изживявания. Оценявайки изживяването на марката, на което биха се насладили най-много, 53% от хората от поколението Alpha цитират игри и приложения, които учат на полезни умения.
Източник: Питър Адамс за Marketing Dive
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.