Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Estée Lauder е близо до сделка за придобиване на Tom Ford за около 2,8 мрлд. долара
Козметичният гигант Estée Lauder е близо до сделка за придобиване на модната марка Tom Ford за около 2,8 мрлд. долара, предаде в. „Файненшъл таймс“, позовавайки се на запознати източници.
Тази седмица Tom Ford започна ексклузивни преговори с Estée Lauder, която продава козметични марки като MAC, Clinique и Aveda, и сделка може да бъде обявена още в понеделник, твърдят източниците.
Сделка между двете марки би подчертала силата на пазара за луксозни стоки и козметика, който продължава да бъде устойчив на фона на нарастващата инфлация и проблемите с веригата за доставки.
За базираната в Ню Йорк Estée Lauder придобиването на Tom Ford ще бъде най-голямата и най-новата от поредица трасзакции, включително поемането на пълен контрол над канадската козметрична група Deciem за около 1 милиард долара през 2021 г.
Goldman Sachs беше нает да проучи продажбата на Tom Ford по-рано тази година, като редица други компании проявиха интерес към бранда, включително и собственика на Gucci - Kering. Estée Lauder има дългогодишно лицензионно споразумение за продуктите за красота и аромати на Tom Ford, което можеше да усложни сделката с Kering. Ако сделката обаче се осъществи Estée Lauder ще придобие и бизнеса с облекло на Tom Ford - сфера, в която има относително малък опит.
Линията за красота на Том Форд се представя особено добре в Китай, който пазар на растеж и за двете групи.
„Уолстрийт джърнъл“ съобщи миналата седмица, че Kering е в напреднали дискусии за закупуване на Tom Ford за около 3 млрд. долара, изпреварвайки Estée Lauder. Преговорите със собственика на Gucci обаче са се провалили, тъй като двете страни не са успели да постигнат споразумение по редица теми, казват запознати източници.
Дизайнерът Том Форд, който създава носещата неговото име модна къща през 2005 г., е известен с превръщането на Gucci от стабилен, семеен бизнес за луксозни кожени изделия в истинска модна империя, която днес е има ключова роля в Kering.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.