Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Европейски регулатори искат информация за тайна сделка Google-Meta, насочена към тийнейджъри
Европейските регулатори поискаха от Google повече информация относно вече прекратеното тайно рекламно партньорство с компанията майка на Instagram - Meta, което пренебрегна правилата на компанията за търсене относно това как трябва да се третират непълнолетните онлайн, съобщи в. Financial Times, цитиран от Ройтерс.
Разследване на финансовото издание разкри през август как Google помогна на Meta в таен маркетингов проект, насочен към 13- до 17-годишни, които използват YouTube, собственост на компанията майка на Google -Alphabet за популяризиране на Instagram.
Партньорството, което се разшири до САЩ и трябваше да стане глобално, оттогава е прекратено, пише Financial Times.
Независимо от това служители на Европейската комисия са проучили партньорството и са изпратили събрана информация до регулаторите, които преценяват дали да предприемат действия, пише още Financial Times, цитирайки източнициа, запознати с въпроса.
През октомври служителите наредиха на адвокатите на Alphabet да съберат и прегледат данни, презентации, вътрешни чатове и имейли, свързани с рекламните кампании.
„Предпазните мерки, които имаме, за да защитим тийнейджърите, като забраната за персонализиране на реклами, са водещи в индустрията и продължават да работят“, каза говорител на Google в имейл.
Компанията проведе актуализирано вътрешно обучение, за да гарантира, че нейните търговски екипи остават наясно с политиките и техническите защити, каза говорителят.
Google ограничава насочването на реклами въз основа на възрастта, пола или интересите на хора под 18 години. По-рано тази година Meta въведе подобрени поверителност и родителски контрол за Instagram акаунти на потребители под 18 години в значителна промяна, насочена към справяне с нарастващите опасения относно отрицателните ефекти на социалните медии.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.