Ford съкращава 14% от работните места в Европа заради нарастващата конкуренция

Ford съкращава  14% от работните места в Европа заради нарастващата конкуренция

Ford заяви че ще съкрати около 14% от  служителите си в Европа заради значителните загуби през последните години, усложнени от слабото търсене на електромобили( EV),  липсата на правителствена подкрепа и нарастващата конкуренция, предаде Ройтерс.

Американската компания е най-новият производител на автомобили след Nissan, Stellantis и GM, който намали разходите си, тъй като индустрията се бори с нарастващата конкуренция от страна на китайските конкуренти в Европа, намаляващото търсене в Китай и предизвикателствата на преминаването към електромобили, които остават твърде скъпи за повечето потребители за покупка .

Ford каза, че съкращенията на 4000 работни места ще бъдат предимно в Германия и Обединеното кралство. В световен мащаб съкращенията представляват около 2,3% от работната сила на Ford от 174 000 души.

Мерките ще бъдат голям удар по-специално за Германия, най-голямата икономика в Европа и най-големият производител на автомобили, където Volkswagen заплашва да затвори фабрики, да намали заплатите и да съкрати хиляди работни места, за да подобри способността си да се конкурира. До септември тази година продажбите на Ford в Европа са паднали със 17,9%, което далеч надхвърля спада в цялата индустрия от 6,1%. Ford също така призова германското правителство по-специално да предостави повече стимули и по-добра инфраструктура за зареждане, за да помогне на потребителите да преминат към електромобили.

Берлин прекрати субсидиите за EV през декември миналата година. Продажбите на електромобили в Германия през първите девет месеца на тази година са намалели с 28,6%. „Това, което ни липсва в Европа и Германия, е безпогрешна, ясна политическа програма за напредък на електронната мобилност, като публични инвестиции в инфраструктура за зареждане, значими стимули ... и по-голяма гъвкавост при постигане на целите за съответствие с CO2“, главният финансов директор на Ford Джон Лоулър пише в писмо до германското правителство.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ