Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Главният изпълнителен директор на YouTube Сюзън Войчицки се оттегля от поста
Главният изпълнителен директор на YouTube Сюзън Войчицки се оттегля от поста, предаде Си Ен Би Си.
Тя ще бъде заменена от главния продуктов мениджър на платформата за споделяне на видео съдържание Нийл Мохан.
„Днес, след почти 25 години тук, реших да се оттегля от ролята си на ръководител на YouTube и да започна нова глава, фокусирана върху моето семейство, здраве и лични проекти, към които изпитвам страст“, посочи тя в блог пост в четвъртък.
54-годишният Войчицки се присъедини към YouTube като главен изпълнителен директор през 2014 г. Тя добави, че ще продължи да работи с екипи на YouTube, да обучава служители и да се среща със създатели на съдържание.
Войчицки каза, че се е съгласила с предложение на главния изпълнителен директор на Alphabet Сундар Пичай да поеме консултантска роля в Google и Alphabet в дългосрочен план. „Това ще ми позволи да използвам различния си опит през годините, за да предложа съвети и насоки в Google и портфолиото на компаниите на Alphabet“, пише тя.
„Моментът е подходящ за мен и се чувствам способна да направя това, защото разполагаме с невероятен лидерски екип в YouTube. Когато се присъединих към YouTube преди девет години, един от първите ми приоритети беше да привлека невероятен лидерски екип“, добави Войчицки.
Войчицки има дългогодишна връзка с основателите на Google Лари Пейдж и Сергей Брин, които създават компанията именно в гаража на нейния дом в Калифорния, който тя им. По това време тя е работела в маркетинговия отдел на Intel.
През 2006 г. тя се застъпи за придобиването на YouTube от Google за 1,65 млрд. долара.
Войчицки се присъединява към Google през 1999 г. и ръководи дизайна и изграждането на рекламните и аналитични продукти на Google в продължение на 14 години.
По време на мандата си начаело на Youtube тя ръководи бързото разрастване на услугата, като днес Youtube e най-голямата видео платформа в света. YouTube вече има повече от 2,5 млрд. активни потребители месечно, като всяка минута на платформата се качват повече от 500 часа съдържание.
Бързият растеж се превърна в предизвикателство за компанията. През 2019 г. Google и YouTube трябваше да платят 170 млн. долара по обвинения, че платформата е събирала лична информация от деца без съгласието на техните родители. Войчицки също беше подложен на критики по време на изборите за президент в САЩ през 2020 г. и пандемията от COVID-19, когато платформата се бореше да ограничи дезинформацията.
YouTube е изправен пред натиск през последните години на фона на нарастващата популярност на социалните медии, и по-конкретно на TikTok. Youtube дори пусна своята платформа за кратки видеоклипове, наречена Shorts, за да се конкурира с китайската социална мрежа.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.