Google кара служители да коригират грешните отговори на чатбота Bard AI

Google кара служители да коригират грешните отговори на чатбота Bard AI

Google кара служители да коригират грешните отговори на чатбота Bard AI

Ръководителите на Google разбират, че инструментът за търсене с изкуствен интелект на компанията Bard AI не винаги дава фактологически правилни отговори, когато отговаря на запитвания. Поне част от тежестта за коригиране на тези ще падне върху служителите на компанията, пише Си Ен Би Си.

Вицепрезидентът на Google Прабхакар Рагхаван, който ръководи услугата за търсене, помоли служителите в имейл в сряда да помогнат на компанията да гарантира, че нейният нов конкурент на ChatGPT дава правилни отговори. Имейлът, който Си Ен Би Си е прегледала, включва връзка към страницата с инструкции за това как служителите трябва да коригират отговорите, докато текат вътрешни за компанията тестове с Bard AI.

Служителите се насърчават да пренаписват отговорите по теми, които разбират добре.

„Bard се учи най-добре чрез даване пример, така че отделянето на време за пренаписване на отговор ще ни помогне много да подобрим функционалността“, се казва в документа.

В същото време главният изпълнителен директор на Google Сундар Пичай помоли служителите да отделят два до четири часа от времето си за Bard, признавайки, че „това ще бъде дълго пътуване за всички”.

„Това е вълнуваща технология, но все още е в началото на развитието си. Чувстваме голяма отговорност да подходим по правилния начин и вашето участие в тестовете ще помогне за ускоряване на обучението на инструмента и ще тества неговия капацитет на натоварване (да не говорим, че изпробването на Bard всъщност е доста забавно!)“, пише Рагхаван в съобщението до служителите.

Google представи своя чатбот с изкуствен интелект миналата седмица, но поредица от негови грешки при даване на отговори на запитвания тласна цената на акциите на компанията надолу с близо 9%. Служителите критикуваха Пичай за грешките, описвайки вътрешното внедряване на инстурмента като „прибързано“, „неуспешно“ и „комично късогледо“.

За да се опитат да изчистят грешките на AI, лидерите на компаниите опират на знанията на служителите. В горната част на раздела „Какво трябва и какво не трябва“, Google предоставя насоки за това какво да имате предвид, „преди да обучавате Bard“.

Съгласно правилата, Google инструктира служителите да поддържат отговорите „учтиви, непринудени и достъпни“. От компанията посочват, че те трябва да бъдат „от първо лице“ и да поддържат „безмълвен, неутрален тон“.

Що се отнася до нещата, които не трябва да се правят, на служителите се казва да не създават стереотипи и да „избягват презумпции въз основа на раса, националност, пол, възраст, религия, сексуална ориентация, политическа идеология, местоположение или подобни категории“.

„Освен това не описвайте Бард като личност, не внушавайте емоция и не твърдете, че имате човешки преживявания“, се казва в документа.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ