Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Глобалните продажби на McDonald's отбелязват най-големия спад от четири години

McDonald's отчете по-рязък от очакваното спад на тримесечните глобални продажби, засегнат от приглушеното търсене на ключови пазари, включително Европа и Съединените щати, тъй като гигантът за бургери се разклаща от опасна епидемия от Ешерихия коли, предава Ройтерс.
Глобалните продажби паднаха с 1,5% през третото тримесечие, което е най-големият спад от четири години, в сравнение със средната оценка на анализаторите за спад от 0,72%, според данни, събрани от LSEG.
Миналата седмица McDonald's временно спря сервирането на Quarter Pounders в една пета от своите 14 000 ресторанта в САЩ поради епидемия от Ешерихия коли, която уби най-малко един човек. Акциите намаляха с почти 7% миналата седмица, тъй като заразените достигнаха 75 души. Quarter Pounders бяха добавени обратно към менюто тази седмица.
Нарязаният лук, използван в хамбургерите, вероятно е източникът на инфекцията, като Министерството на земеделието на Колорадо през уикенда изключи говеждите банички като възможна причина.
Посещенията на клиентите в САЩ са намалели с 6,4%, 9,1% и 9,5% на годишна база съответно на 23, 24 и 25 октомври, според бележка на Гордън Хаскет. Очаква се конферентният разговор на компанията относно печалбите да се съсредоточи върху всякакви последици от епидемията.
Веригата за бързо хранене беше засегната от забавянето на посещенията на клиенти в САЩ, Франция, Обединеното кралство, Близкия изток и Китай, тъй като купувачите, които се интересуват от цените, търсеха по-евтини ястия и готвеха повече у дома.
Борба на международните пазари
Продажбите на международните пазари паднаха с 2,1%, водени от слабостта във Франция и Великобритания, в сравнение с прогнозите за спад от 1,21%.
По-слабите потребителски разходи в Китай и въздействието на конфликта в Близкия изток засегнаха бизнес сегмента на McDonald's, където ресторантите се управляват от местни партньори, като продажбите са спаднали с 3,5% в сравнение с ръст от 10,5% година по-рано.
„Вярваме, че европейските икономики остават под натиск с потенциал за по-мек трафик от опасения за войната в Близкия изток, особено на градските пазари, и известен натиск върху разходите от по-силния долар“, каза Джим Сандерсън, анализатор в Northcoast Research.
Западните вериги за бързо хранене като McDonald's и Starbucks станаха свидетели на кампании за бойкот заради предполагаемата им произраелска позиция и предполагаемите финансови връзки с Израел.
Сравнимите продажби в САЩ са нараснали с 0,3%, обръщайки спада от предходното тримесечие, подпомогнат от промоции.
Като цяло слабото търсене подтикна веригите за бързо хранене, включително McDonald's, Wendy's, Burger King и Taco Bell, да се насочат към пакети храна и оферти за ограничено време в опит да съживят трафика, особено сред клиентите с по-ниски доходи.
Изпълнителният директор на McDonald's Крис Кемпчински каза, че компанията е фокусирана върху достъпността, тъй като клиентите продължават да внимават за разходите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Южна Корея преговаря със САЩ за получаване на права за преработка на ядрено гориво
Свят |Затягат режима за операторите на дронове
Политика |За първи път: Падат продажбите на най-големия производител на електрически коли в света
Автомобили |Перспективата за живот на луните на Сатурн се увеличава след направено откритие
Любопитно |Великобритания подсилва войските си с нова служба от ветерани и резервисти
Свят |Гърция сваля цените на 1000 стоки от първа необходимост в супермаркетите
Икономика |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Земетресение разлюля София
България | Advertorial |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Първи сняг на Витоша. Столична община опесъчава пътищата (Снимки)
Общество |Започва плановият 90-дневен ремонт на топлопреносната мрежа в "Дружба" 2
ЕС |Ледниците в Швейцарските Алпи са намалели рязко за последните 12 месеца
Наука и Здраве |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.