Глобалните продажби на McDonald's отбелязват най-големия спад от четири години

Глобалните продажби на McDonald's отбелязват най-големия спад от четири години

McDonald's отчете по-рязък от очакваното спад на тримесечните глобални продажби, засегнат от приглушеното търсене на ключови пазари, включително Европа и Съединените щати, тъй като гигантът за бургери се разклаща от опасна епидемия от Ешерихия коли, предава Ройтерс

Глобалните продажби паднаха с 1,5% през третото тримесечие, което е най-големият спад от четири години, в сравнение със средната оценка на анализаторите за спад от 0,72%, според данни, събрани от LSEG.

Миналата седмица McDonald's временно спря сервирането на Quarter Pounders в една пета от своите 14 000 ресторанта в САЩ поради епидемия от Ешерихия коли, която уби най-малко един човек. Акциите намаляха с почти 7% миналата седмица, тъй като заразените достигнаха 75 души. Quarter Pounders бяха добавени обратно към менюто тази седмица.

Нарязаният лук, използван в хамбургерите, вероятно е източникът на инфекцията, като Министерството на земеделието на Колорадо през уикенда изключи говеждите банички като възможна причина.

Посещенията на клиентите в САЩ са намалели с 6,4%, 9,1% и 9,5% на годишна база съответно на 23, 24 и 25 октомври, според бележка на Гордън Хаскет. Очаква се конферентният разговор на компанията относно печалбите да се съсредоточи върху всякакви последици от епидемията.

Веригата за бързо хранене беше засегната от забавянето на посещенията на клиенти в САЩ, Франция, Обединеното кралство, Близкия изток и Китай, тъй като купувачите, които се интересуват от цените, търсеха по-евтини ястия и готвеха повече у дома.

Борба на международните пазари

Продажбите на международните пазари паднаха с 2,1%, водени от слабостта във Франция и Великобритания, в сравнение с прогнозите за спад от 1,21%.

По-слабите потребителски разходи в Китай и въздействието на конфликта в Близкия изток засегнаха бизнес сегмента на McDonald's, където ресторантите се управляват от местни партньори, като продажбите са спаднали с 3,5% в сравнение с ръст от 10,5% година по-рано.

„Вярваме, че европейските икономики остават под натиск с потенциал за по-мек трафик от опасения за войната в Близкия изток, особено на градските пазари, и известен натиск върху разходите от по-силния долар“, каза Джим Сандерсън, анализатор в Northcoast Research.

Западните вериги за бързо хранене като McDonald's и Starbucks станаха свидетели на кампании за бойкот заради предполагаемата им произраелска позиция и предполагаемите финансови връзки с Израел.

Сравнимите продажби в САЩ са нараснали с 0,3%, обръщайки спада от предходното тримесечие, подпомогнат от промоции.

Като цяло слабото търсене подтикна веригите за бързо хранене, включително McDonald's, Wendy's, Burger King и Taco Bell, да се насочат към пакети храна и оферти за ограничено време в опит да съживят трафика, особено сред клиентите с по-ниски доходи.

Изпълнителният директор на McDonald's Крис Кемпчински каза, че компанията е фокусирана върху достъпността, тъй като клиентите продължават да внимават за разходите. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стартъп компания, основана от българи, сред ТОП 20 на престижния конкурс TechCrunch Disrupt
Тръмп се качи на боклукчийски камион в опит да се възползва от гафа на Байдън
Ройтерс: Пекин спира автомобилните инвестиции в страните от ЕС, подкрепили митата за електромобилите
Президентът Радев: Обявяването на официалните резултати от изборите буди въпроси за честността на вота
На днешната дата, 31 октомври. Рождениците днес
Асоциацията на банките: Половината от спестяванията на българите са до 1000 лева
Пет маркетингови тактики, донесли забележителна печалба на бизнеса
Възходът на кариерния номад или 9 големи тенденции в управлението на кадри