H&M отчита муден старт на пролетните продажби

H&M отчита муден старт на пролетните продажби

Продажбите на шведския търговец на дребно за бърза мода H&M нараснаха само с 1% през март след по-слабо от очакваното първо тримесечие, в знак на бавен старт на пролетния и летния сезон, предава Ройтерс

H&M увеличи маркетинговите разходи в опит да подобри марката си, но възвръщаемостта на тази инвестиция се проявява бавно. Акциите на компанията паднаха с 1% в началото на търговията в четвъртък в отговор на анемичния ръст на продажбите и по-ниската доходност.

„Продажбите и печалбите ни през тримесечието бяха малко по-слаби от планираните – но първото тримесечие е най-малкото тримесечие на годината за нас по отношение на продажбите и маржа и ние сме уверени, че ще продължим напред“, каза изпълнителният директор Даниел Ервер в изявление.

Ервер, който ръководи H&M малко повече от година, се опитва да обърне тенденцията чрез по-добър маркетинг, харчейки за поп звезди като Charli XCX, за да моделира колекциите й, докато се опитва да направи марката по-желана и по-добра конкуренция срещу Zara и Shein.

Продажбите на компанията от 55,3 милиарда шведски крони (5,52 милиарда долара) за тримесечието от декември до февруари са нараснали с 2% в местни валути, но под средната оценка на анализаторите от 55,9 милиарда шведски крони. Ръстът на продажбите през март е по-слаб от ръста от 4%, отчетен преди година.

Увеличени отстъпки, маркетингови инвестиции и „отрицателни външни фактори“ повлияха на рентабилността на H&M през тримесечието, каза компанията, като маржът на оперативната печалба спадна до 2,2% от 3,9% през същия период преди година.

Намаленията през първото тримесечие бяха по-високи от очакваното поради по-късния Черен петък, казаха анализатори на RBC.

В изявлението си Ервер каза, че ударът върху рентабилността от инвестиции в марката ще бъде по-малък през второто тримесечие и подобренията в продуктовия асортимент на дамско облекло на H&M започват да имат положителен ефект.

След като беше домакин на поредица от концерти на Charli XCX миналата година, H&M продължи да инвестира в посланици на известни марки, наемайки музикантите Tyla и FKA Twigs, за да моделират своята пролетна и лятна колекция, пусната миналата седмица.

Търговецът на дребно, който също притежава марки, включително Arket, Cos, & Other Stories и Weekday, обновява магазините и рязко намалява общия си брой магазини. H&M има 4213 магазина в световен мащаб, съобщи в четвъртък, което е най-малкият отпечатък на магазините от 2016 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Неизвестно за известните: 20 евро, филмът „Зорба гъркът“ и съпруга дават старт на империя за милиарди
Текучество, бърнаут, посредствено представяне. Как да се справите?
САЩ предупреждават френски компании да спазват забраната на Тръмп за програми за разнообразие 
Тръмп, Ирландия и фармацевтичните компании
На днешната дата, 30 март. Рождениците днес
Това, което не правят истински уверените в себе си хора
Мианмар се бори с последиците от мощното земетресение, най-малко 1600 са загинали
Южна Корея, Китай и Япония ще насърчават регионалната търговия на фона на заплахата от американските мита