Испания и Германия в надпревара за сделка с Индия за подводници за 4,8 млрд. долара

Испания и Германия в надпревара за сделка с Индия за подводници за 4,8 млрд. долара

Испания и Германия в надпревара за сделка с Индия за подводници за 4,8 млрд. долара

Два европейски гиганта в областта на отбраната се състезават за спечелване на поръчка на стойност 400 млрд. рупии (4,8 млрд. щатски долара) за изграждане на подводници в Индия, тъй като южноазиатската държава се стреми да укрепи флота си, за да се противопостави на разширяващото се военноморско присъствие на Китай в Индо-тихоокеанския регион.

Индийски служители в момента оценяват конкуриращите се оферти за построяването на шест от подводниците в страната, заявиха високопоставени индийски служители, запознати с въпроса. Едната оферта е от германската Thyssenkrupp AG заедно с базираната в Мумбай Mazagon Dock Shipbuilders Limited, а другата е подадена от испанската Navantia в партньорство с частната корабостроителница Larsen & Toubro, споделят източниците.

Индийският флот ще се насочи към най-добрия и най-голям трансфер на технологии, който се предлага, твърдят източниците. При обявяването на търга през юли Министерството на отбраната заяви, че очаква значителен трансфер на технологии към индийските корабостроителници, освен предоставянето на подводниците с независимо от въздуха задвижване (AIP) - технология, която помага на конвенционалните плавателни съдове да останат под вода по-дълго.

Индия търси надеждна алтернатива за военна техника, тъй като доставките от Русия - нейният най-голям източник на оръжия, са затруднени заради продължителна война в Украйна и са под риск от санкции от САЩ и техните съюзници. Индия, която е част от така наречената група QUAD, която включва Япония, САЩ и Австралия, също се позиционира като производствен център и настоява за трансфер на технологии за изграждане на сложни отбранителни платформи като изтребители и подводници.

Министерството на отбраната на Индия, Larsen & Toubro и MDL не са отговорили на искания за коментар. Thyssenkrupp потвърди офертата и се позова на изявление от 7 юни, докато Navantia не е отговорила на изпратено по имейл искане за коментар.

Тъй като Пекин увеличи военноморския си капацитет през последните години, застаряващата флотилия от подводници на Индия вече не се възприема като достатъчна, за да обезсърчи присъствието на Китай в Индийския океан.

Индийският флот се нуждае от минимум 24 конвенционални подводници, каза правителството в Ню Делхи, но в момента има само 16. Повечето от тях са на възраст от над 30 години и вероятно ще бъдат изведени от експлоатация през следващите няколко години.

Миналия юли Министерството на отбраната на Индия публикува търг, с който покани световните производители от отбранителния сектор да проектират, разработят и произвеждат конвенционални дизелово-електрически подводници или с държавната Mazagon Dock Shipyard Limited, или с Larsen & Toubro - една от най-големите строителни компании в Индия.

Целта е постепенно да се изградят собствени способности за „производство на сложни оръжейни системи“, каза Министерството на отбраната на Индия при обявяването на глобалните търгове.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ