Juguettos рестартира марката Imaginarium след придобиването ѝ преди година

Juguettos рестартира марката Imaginarium след придобиването ѝ преди година

Веригата магазини за играчки Juguettos рестартира Imaginarium. Компанията от Вилена (Аликанте) отново продава над 190 артикула от арагонската марка, която затвори емблематичните си врати завинаги през април 2024 г., след 30 години дейност и след като влезе в процедура по несъстоятелност, предава El Economista

Няколко месеца по-късно, през юли миналата година, Juguettos придоби всички нейни активи, включително патенти, дизайни, марка и корпоративен имидж. Imaginarium вече се завръща на рафтовете за коледния сезон, като пълният му каталог започва на 27 октомври в повечето магазини, както и на уебсайта и приложението му.

„Imaginarium ще има уникално и диференцирано пространство в нашите магазини с продукти за бебета и малките деца“, обяснява Хосе Луис Диас Марискал, генерален мениджър на компанията, базирана в Аликанте.

Отвъд коледния сезон обаче Juguettos е разработила други продуктови линии, за да осигури непрекъснатостта на марката Imaginarium през цялата година. По този начин компанията очаква през първата фискална година да генерира 5% от общите приходи. Кооперативът празнува своята 50-годишнина тази година, превръщайки се във водещата верига за търговия на дребно с играчки в Испания.

Растеж

През 2024 г. тя достигна исторически цифри с приходи от 154,6 милиона евро, което представлява 8,5% ръст в сравнение с данните от 2023 г. Придобиването на Imaginarium беше съпроводено миналата година и с интеграцията на девет магазина Poly Juguetes, който също беше в процедура по несъстоятелност.

„С това ние потвърдихме лидерството си сред веригите за играчки, достигайки 16% пазарен дял“, обяснява Диас Марискал, който също така подчертава 28% ръст в онлайн бизнеса. В момента Juguettos има 275 физически магазина в Испания и Андора, управлявани от 37 членове на кооперацията.

Собствена марка

Веригата успя да консолидира мощна собствена марка с 16 линии и над 900 артикула и направи силно навлизане в сегмента, който нарича kidult (играчки за деца и възрастни), който сега представлява 20% от продажбите.

„Преди петдесет години, когато компанията е основана в Испания, са се родили 650 000 деца, а сега са 370 000. Следователно пазарът се е свил и трябва да търсим нови пазарни ниши, навлизайки в сегмента за тийнейджъри и колекционери“, обяснява генералният мениджър на Juguettos.

С цел да продължи да расте, Диас Марискал обяснява, че веригата планира да отваря около десет магазина годишно, „въпреки че ще затваряме и тези, които не са печеливши, за да търсим по-добри локации“. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Желязков: Имаме месец да решим как да подходим към „Лукойл Нефтохим“ след американските санкции
Цената на златото се срина и всички се питат защо
Как експеримент с оптични влакна може да спаси застрашените косатки?
Илия Лингорски: Фискалната устойчивост остава нашият тест за отговорност
Тръмп наложи санкции на руски петролни гиганти: Разговорите с Путин не водят доникъде
8-ия банково-финансов форум: Световната банка за перспективите пред икономиката ни
ЕС преосмисля климатичната си стратегия
Парламентът отхвърли ветото на президента върху промените в Закона за ДАНС