Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Китайски компании проявяват интерес към придобиването на Puma
Китайският производител на спортни облекла Anta Sports Products е сред фирмите, които проучват потенциално придобиване на германската марка Puma съобщи Блумбърг.
Листната на хонконгската борса Anta работи с консултант за оценка на оферта за Puma и може да се обедини с частна инвестиционна компания, ако реши да продължи с оферта, се казва в публикацията, цитираща запознати източници.
Други потенциални купувачи биха могли да включват китайската група за спортни облекла Li Ning , която обсъжда варианти за финансиране с банки, докато прави ранен анализ на Puma. Puma може също да привлече интерес от японската компания за спортни облекла ASICS, предаде Ройтерс.
Anta Sports и ASICS не са отговорили веднага на исканията на агенцията за коментар. В имейл изявление до Ройтерс Li Ning посочи, че компанията „не е участвала в никакви съществени преговори или оценки относно сделката, спомената в информацията“, добавяйки, че компанията продължава да се фокусира върху растежа и развитието на своята марка.
Най-големият акционер на Puma – Artemis, частната холдингова компания, която контролира собственика на Gucci – Kering, заяви, че обмисля всички опции за своя дял от 29%, въпреки че източник, близък до фирмата, каза пред Ройтерс през септември, че компанията няма намерение да продава на пазарната стойност.
Пазарната оценка на Puma в момента е 2,52 милиарда евро (2,92 милиарда долара), според данни на LSEG.
Семейство Пино, което контролира Artemis, придоби своя дял в Puma през 2018 г. от Kering, когато групата се насочи изцяло към луксозния сектор, поставяйки фокус върху марки като Gucci и Saint Laurent.
Новият изпълнителен директор на Puma Артър Холд заяви през октомври, че марката ще прави по-малко отстъпки, ще подобри маркетинга и ще намали продуктовата си гама, в допълнение към съкращаването на 900 корпоративни работни места, като част от плана си за преструктуриране, след като по-ниското търсене на нейните продукти и ударът от американските мита върху вноса се отразиха на бизнеса ѝ.
Цената на акциите на Puma е намляла наполовина от началото на тази година, губейки позиции на все по-конкурентния пазар на спортно облекло.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.