Китайски самолет може да е новият конкурент на Airbus и Boeing

Китайски самолет може да е новият конкурент на Airbus и Boeing

Китайски самолет може да е новият конкурент на Airbus и Boeing

Китайски самолет, модел Comac C919 може да е най-новият конкурент на Airbus и Boeing, съобщи CNBC.

Изпълнителният директор на Airbus обаче не е особено притеснен от задаващия се съперник. Comac C919 „няма да разтърси лодката особено“, каза Кристиан Шерер, главен изпълнителен директор на търговския бизнес на Airbus, на кръгла маса в кулоарите на авиошоуто в Сингапур.

„Изглежда малко като тяснофюзелажен самолет на Airbus“, коментира Шерер, като отбеляза, че C919 „не е много различен“ от това, което Airbus и Boeing вече имат на пазара.

Шерер призна, че C919 е "легитимно усилие" на Китай - но "пазарът е достатъчно голям за конкуренция, ние приветстваме конкуренцията."

„Не искаме да си завираме главата в пясъка... нормално е да виждаме повече конкуренция“, добави Шерер.

Междувременно от Сomac обявиха в кулоарите на авиошоуто във вторник, че са подписали сделка с китайските Tibet Airlines като са финализирали поръчка за 40 самолета C919 и 10 ARJ21.

Реактивният самолет ARJ21 е с малък до среден обхват, може да лети на по-къси разстояния и се използва за регионални полети. Въпреки че C919 е сертифициран само от китайските власти, експерти от индустрията смятат, че той може да бъде реален конкурент на монополизираната от Boeing и Airbus търговска авиация.

„Представители в индустрията, с които говорим, вярват, че проблемите в Boeing, по-специално 737 Max са възможност за Comac“, каза анализаторът на Northcoast Research Крис Олин преди CNBC.

Рекламиран като конкурент на Boeing 737 и Airbus 320, Comac C919 е реактивен самолет, разработен от Commercial Aircraft Corporation of China или Comac. Той беше сертифициран от Администрацията за гражданска авиация на Китай през септември 2022 г. и влезе в търговска експлоатация с China Eastern Airlines през май миналата година.
Comac C919 използва същия двигател като пътническия самолет с тесен корпус Airbus A320neo на Airbus, задвижван от двигатели CFM International LEAP.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ