Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Китайският самолет, който ще конкурира Boeing и Airbus вече е на етап "подробно проектиране"
Първият широкофюзелажен самолет на китайския държавен самолетостроител COMAC е в етап на "подробно проектиране", заяви във вторник изпълнителен директор, след доклад от производителя на самолета, който има за цел да достави първата секция на фюзелажа до септември 2027 г., съобщи Ройтерс.
Изявлението на производителя изглежда е първата индикация за срокове за производство на самолета C929, след като през 2023 г. Русия напусна съвместното китайско-руско предприятие за разработване на двуместния самолет - известен преди това като CR929.
Китай, чрез държавната Корпорация за търговски самолети на Китай (COMAC), инвестира значителни средства в опита си да навлезе на пазара на пътнически самолети, доминиран от западните производители на самолети Boeing и Airbus.
Досега COMAC е пуснал в търговска експлоатация теснофюзелажния C919 и регионалния самолет ARJ21, но програмата му за широкофюзелажни самолети за дълги разстояния се забави. Това включваше и отпадането на Русия през 2023 г. от съвместното предприятие за разработване на самолета. C929 е навлязъл в етапа на подробното проектиране, заяви маркетинговият директор на COMAC Джан Сяогуан на конференция в Шангахи във вторник, съобщават местните медии.
През февруари Huarui Aero, китайският производител, избран от COMAC през 2021 г. да изгради фюзелажа на C929, заяви, че първата "средна част на фюзелажа" ще бъде доставена през 2027 г., до 1 септември.
COMAC не отговори на искането за коментар. C929 ще има около 280-400 места и пробег от 12 000 км, казва COMAC.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.