Лекарствата за отслабване стимулират растежа на стойността на марката на Lilly и Novo Nordisk

Лекарствата за отслабване стимулират растежа на стойността на марката на Lilly и Novo Nordisk

Стойността на марката Lilly се е повишила със 108% от навлизането на пазара за отслабване през 2023 г., показва нов доклад на Brand Finance, водещата в света консултантска компания за оценка на марки.

Сега Lilly е втората най-ценна фармацевтична марка в света със стойност на марката от 8,0 милиарда USD. Novo Nordisk, лидер в лекарствата за отслабване и диабет, също нарасна значително, като стойността на марката му се повиши със 130% от 2022 г. И двете марки засилиха растежа си, като съчетаха успеха на своите лечения с целенасочени придобивания, за да разширят своите канали и потенциал за бъдещ растеж.

Johnson & Johnson затвърди позицията си на най-ценната фармацевтична марка в света с 16% увеличение на стойността на марката до 15,5 млрд. USD. J&J също така е най-силната фармацевтична марка с резултат от индекса на силата на марката (BSI) от 83,5 от 100. В една предимно бизнес-към-бизнес индустрия, наследството на подразделението за потребителско здраве на марката, отделено като Kenvue през 2023 г., продължава да подкрепя силата на марката, поддържайки високи нива на познаване на ключови пазари. Bayer се нарежда като втората най-силна фармацевтична марка с BSI резултат от 82,2 от 100. 

„Върховните 25 най-ценни марки в секторите на фармацевтичните и медицинските изделия са отбелязали скромен общ ръст от 1% и 5% съответно през последната година. Въпреки че цялостната експанзия остава стабилна, иновациите продължават да бъдат ключов двигател на растежа. Революционните лечения издигнаха марки като Novo Nordisk и Lilly до нови висоти – Lilly е най-бързо развиващата се сред 25-те най-добри фармацевтични компании марки, с 36% ръст на годишна база“, коментира Хюго Хенсли, директор по оценка, Brand Finance. 

„За разлика от това, секторът на здравните услуги в САЩ е под натиск, като девет от десетте най-ценни марки изпитват спад. Изследванията на Brand Finance разкриват спад в обществените настроения, тъй като засиленият контрол и регулаторните предизвикателства тежат върху репутацията на големите доставчици на здравни услуги“, добавя Хюго Хенсли. 

Medtronic се превърна в най-ценната марка медицински устройства, след 2% увеличение на стойността на марката до 7,4 милиарда USD. Това бележи промяна в горната част на класацията, тъй като Fresenius, която заемаше първото място през 2024 г., отбеляза спад на стойността на марката си с 5% до 7,3 милиарда USD. Междувременно GE HealthCare, след отделянето си от General Electric, влиза в класацията със стойност на марката от 3,1 млрд. USD.

UnitedHealthcare (стойността на марката нараства с 14% до 54,2 милиарда USD) е единствената марка в класацията Healthcare Services 10 за 2025 г., която отбелязва ръст на стойността на марката, докато останалите девет марки отбелязват спад. Тя също така запазва позицията си на най-силната марка в сектора с BSI резултат от 84,8 от 100. Неотдавнашното убийство на Брайън Томпсън, главен изпълнителен директор на застрахователното подразделение на UnitedHealthcare, се случи след приключване на проучването на Brand Finance и не е повлияло на резултатите от тази година, уточняват от изданието. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ