Maersk ще изпрати почти всички кораби, пътуващи между Азия и Европа, през Суецкия канал

Maersk ще изпрати почти всички кораби, пътуващи между Азия и Европа, през Суецкия канал

Maersk ще изпрати почти всички кораби, пътуващи между Азия и Европа, през Суецкия канал

Датската Maersk отсега нататък ще изпраща почти всички контейнерни кораби, пътуващи между Азия и Европа през Суецкия канал, като отклонява само няколко около Африка, показа разбивка на Ройтерс в графика на групата.

Големите корабни компании, включително контейнерните гиганти Maersk и Hapag-Lloyd, спряха да използват маршрутите в Червено море и Суецкия канал по-рано този месец, след като йеменската въоръжена групировка Хути започна да атакува кораби, прекъсвайки световната търговия.

Вместо това те пренасочиха корабите около Африка през нос Добра надежда, за да избегнат атаки, налагайки на клиентите допълнителни такси и добавяйки дни или седмици към времето, необходимо за транспортиране на стоки от Азия до Европа и до източното крайбрежие на Северна Америка.

На 24 декември Maersk заяви, че подготвя завръщане в Червено море, позовавайки се на разгръщането на водена от САЩ военна операция за защита на кораби, а в сряда публикува графици, показващи, че корабите се насочват към Суецкия канал през следващите седмици.

Подробна разбивка показа, че докато Maersk е отклонил 26 от собствените си кораби около нос Добра надежда през последните 10 дни, само още пет са планирани да започнат същото пътуване.

За разлика от тях повече от 50 кораба на Maersk ще преминат през Суец през следващите седмици, показва графикът на компанията.

Но Maersk каза, че партньорът на алианса Mediterranean Shipping Company (MSC) продължава да отклонява всички кораби на MSC през нос Добра надежда за момента, независимо от датата или точката на отплаване и посоката, в която плават.

MSC не отговори веднага на искане за коментар.

Hapag Lloyd в сряда обясни, че все още смята ситуацията за твърде опасна за преминаване през Суецкия канал, добавяйки че планира да прегледа ситуацията в петък. 

Суецкият канал се използва от приблизително една трета от глобалните товари на контейнерните кораби и се очаква пренасочването на корабите около южния край на Африка да струва допълнително до 1 милион долара гориво за всяко двупосочно пътуване между Азия и Северна Европа.

Сред шепа други кораби на трети страни в алианса на Maersk, които трябваше да отплават през следващите седмици, два ще бъдат отклонени около Африка, докато останалите ще пътуват през Суец, показва графикът.

Всички графици остават обект на промяна въз основа на конкретни планове за действие в извънредни ситуации, които могат да бъдат формирани през следващите дни, посочват от Maersk.

Компанията не отговори веднага на искане за коментар.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ