Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Министерството на правосъдието на САЩ съди Google за монополизирането на пазара на дигитална реклама

Министерството на правосъдието на САЩ заведе дело срещу Google (структура на Alphabet Inc.), обвинявайки компанията в монополизиране на пазара на цифрова реклама. Това е съпроводено с продължителни съдебни спорове за компанията, което може да има сериозни последици за пазара като цяло, пише The Wall Street Journal.
Делото на Министерството на правосъдието, към което се присъединиха осем щата, включително Калифорния и Ню Йорк, твърди, че Google злоупотребява с позицията си на водещ играч в рекламирането на уебсайтове и мобилни приложения. Според ищците действията на компанията са вредни за уеб дизайнерите и рекламодателите, които се опитват да популяризират конкурентни продукти.
Министерството на правосъдието иска съдът да разпореди на Google да анулира „неконкурентни придобивания“, като сделката от 2008 г. за закупуване на платформата за онлайн реклама DoubleClick. Освен това от едомството търси обезщетение от името на държавните агенции на САЩ и настоява за отделянето на услугата Google Ad Manager в независима компания.
„В продължение на 15 години неконкурентните практики на Google позволиха на компанията да спре развитието на конкурентни технологии, да манипулира механиката на търговете, да се изолира от конкуренцията и да принуди разработчиците да използват нейните инструменти“, се казва в мотивите на ищците.
През 2020 г. Министерството на правосъдието на САЩ заведе друго дело срещу компанията, обвинявайки я в възпрепятстване на конкуренцията в областта на услугите за търсене. Google оспори тези твърдения в съда. Производството по случая трябва да започне тази година. През последните 12 месеца акциите на Alphabet са поевтинели с 24%.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Зам.-кмет на София: Има недостиг на шофьори в градския транспорт
Общество |Проучване на Си Ен Би Си: Митата на Тръмп няма да върнат веригите за доставки обратно в САЩ
Икономика |Почина жената, заемала най-високия пост в историята на Мосад
Свят |Цените на петрола се повишиха на фона на ръст на вноса в Китай
Енергетика |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Доналд Тръмп: Зеленски споделя вината за жертвите на войната
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Как се променят логата на големите компании с времето? (инфографика)
| Advertorial |Цитат на деня
Цитат на деня |Алжир гони френски дипломати за пръв път от 1962 г. насам
Свят |Китайски електромобил влезе в Книгата на рекордите на Гинес
Автомобили |На днешната дата, 15 април. Рождениците днес
На днешната дата |Какво наистина мислят вашите клиенти?
Маркетинг |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.