Министерството на правосъдието на САЩ съди Google за монополизирането на пазара на дигитална реклама

Министерството на правосъдието на САЩ съди Google за монополизирането на пазара на дигитална реклама

Министерството на правосъдието на САЩ съди Google за монополизирането на пазара на дигитална реклама

Министерството на правосъдието на САЩ заведе дело срещу Google (структура на Alphabet Inc.), обвинявайки компанията в монополизиране на пазара на цифрова реклама. Това е съпроводено с продължителни съдебни спорове за компанията, което може да има сериозни последици за пазара като цяло, пише The Wall Street Journal.

Делото на Министерството на правосъдието, към което се присъединиха осем щата, включително Калифорния и Ню Йорк, твърди, че Google злоупотребява с позицията си на водещ играч в рекламирането на уебсайтове и мобилни приложения. Според ищците действията на компанията са вредни за уеб дизайнерите и рекламодателите, които се опитват да популяризират конкурентни продукти.

Министерството на правосъдието иска съдът да разпореди на Google да анулира „неконкурентни придобивания“, като сделката от 2008 г. за закупуване на платформата за онлайн реклама DoubleClick. Освен това от едомството търси обезщетение от името на държавните агенции на САЩ и настоява за отделянето на услугата Google Ad Manager в независима компания.

„В продължение на 15 години неконкурентните практики на Google позволиха на компанията да спре развитието на конкурентни технологии, да манипулира механиката на търговете, да се изолира от конкуренцията и да принуди разработчиците да използват нейните инструменти“, се казва в мотивите на ищците.

През 2020 г. Министерството на правосъдието на САЩ заведе друго дело срещу компанията, обвинявайки я в възпрепятстване на конкуренцията в областта на услугите за търсене. Google оспори тези твърдения в съда. Производството по случая трябва да започне тази година. През последните 12 месеца акциите на Alphabet са поевтинели с 24%.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ