Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Музикални лейбъли са близо до сключване на сделки за лицензиране на изкуствен интелект
Universal Music и Warner Music са близо до сключване на сделки за лицензиране на изкуствен интелект, пише Financial Times, позовавайки се на запознати с въпроса.
Музикалните лейбъли, които работят със звезди като Тейлър Суифт, Кендрик Ламар, Колдплей и др., биха могли да сключат сделки с компании за изкуствен интелект в рамките на няколко седмици, съобщава медията.
Universal и Warner водят преговори както с малки компании като ElevenLabs, Stability AI, Suno, Udio и Klay Vision, така и с по-големи технологични групи, включително Google и Spotify.
Лейбълите смятат, че това е проактивен начин за справяне с прекъсванията, причинени от изкуствения интелект, както и за избягване на грешките, допуснати в зората на интернет ерата – момент, който почти унищожи бизнеса им в началото на хилядолетието. Разговорите са се съсредоточили върху това как лейбълите лицензират песните си за създаване на генерирани от изкуствен интелект песни и за обучение на големи езикови модели, според хора, запознати с въпроса.
Те търсят структура на плащане, подобна на тази за стрийминг, при която възпроизвеждането на песен задейства микроплащане. За да изчислят плащанията, лейбълите искат групите с изкуствен интелект да разработят технология за атрибуция, подобна на системата за идентификация на съдържанието на YouTube, която може да идентифицира кога се използва музиката им.
Не е ясно кои компании са най-близо до сключване на сделки, казаха хора, участващи в разговорите. Spotify все още е в ранните етапи на проучване как да интегрира генеративни инструменти с изкуствен интелект към своята платформа и не е предстояща сделка, пише още изданието. Музикалните лейбъли се надяваха, че знаковите сделки ще създадат прецедент за това как компаниите с изкуствен интелект плащат за музика, въпреки че моделите може да се различават за всяка платформа. Генерираните от изкуствен интелект песни все повече проникват в стрийминг услугите.
Френската стрийминг услуга Deezer заяви през септември, че близо една трета от песните, качени на платформата ѝ, са генерирани от изкуствен интелект. Миналата седмица Spotify заяви, че е премахнала 75 милиона „спам“ генерирани от изкуствен интелект песни през последната година.
Sony Music, третата по големина компания и "дом" на Адел и Бионсе, заяви: „Водим преговори с компании, които имат етично обучени модели и които са от полза за нашите изпълнители и автори на песни.“
Елиът Грейндж, главен изпълнителен директор на Atlantic Records, сравни настоящия момент с „фазата на Napster и LimeWire от 2002 г.“, когато новите безплатни услуги за споделяне на музика удариха музикалната индустрия, но каза, че е „много оптимистично настроен“ относно възможността.
„Видяхме как една индустрия загуби 50, 60, 70 процента от стойността си. Звукозаписните компании имат отговорност да договарят най-добрите сделки за своите изпълнители - и те са наистина добри в това. Те са се поучили от грешките си в миналото. Сега разбират оцеляването заради този бурен период“, каза Грейндж пред Financial Times миналия месец.
„Имам голяма вяра в предстоящия "брак" между притежателите на права, изпълнителите и тези платформи с изкуствен интелект“, каза той. Ръководителите предупредиха, че сделките ще бъдат по-сложни от тези при стрийминга, тъй като изкуственият интелект може да използва музика по неясни начини - не само да възпроизвежда песни или да създава тракове - и изпълнителите може да са предпазливи.
Ключови думи
|
|
Защо най-големият производител на течен шоколад поведе война срещу турските продавачи на лешници?
Компании |Надзорният съвет на НОИ одобри ревизирания проектобюджет на ДОО за 2026 г.
България |От утре пускат поетапно парното в София
Общество |От НСОРБ прогнозират ръст на цените при евентуална национализация на общински ВиК дружества
България |България е единствената страна в ЕС, която събира за рециклиране толкова устройства, колкото продава на пазара
Технологии |Как да научите мозъка си да преодолее перфекционизмa?
Техники за успех |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 3 до 9 ноември
Хороскоп |Тръмп: Не вярвам да влезем във война с Венецуела, но дните на Мадуро като президент са преброени
Свят |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |На днешната дата, 3 ноември. Ден на българския художник
На днешната дата |Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
България |Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Енергетика |Тръмп заплаши Нигерия с военна намеса заради убийства на християни
Свят |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.