Неочаквана рокада на върха в H&M

Неочаквана рокада на върха в H&M

Неочаквана рокада на върха в H&M

Главният изпълнителен директор на H&M Хелена Хелмершон неочаквано се оттегли от позицията, а ветеранът Даниел Ервер пое поста с незабавен ефект, докато шведският моден търговец на дребно търси начин да увеличи продажбите и рентабилността, пише Ройтерс.

Акциите на компанията поевтиняха с 10,41% към 12:00 часа българско време. Хелмершон заяви, че е решила да напусне компанията след четири години на най-високия пост, тъй като вече няма енергия да продължи, като добави, че ролята е била „много взискателна“

Смяната на ръководството дойде, след като H&M съобщи, че продажбите за декември и януари са намалели с 4% в сравнение с предходната година, което е лош знак за ключовия период за пазаруване.

Вторият най-голям търговец на модни стоки в света след Inditex изпитва затруднения да се конкурира с бранда Zara и китайския онлайн гигант за мода на ниски цени Shein, които отбелязаха силен ръст на продажбите.

„Мисля, че пазарът ще приветства промяната, след като анализираме числата“, каза Адил Шах, портфолио мениджър в Storebrand в Осло, който държи акции на H&M.

„Спекулациите, че целите за марж няма да бъдат постигнати, са една от причините за смяната на главния изпълнителен директор“, добави той.

H&M напоследък се фокусира върху рентабилността, а не върху обемите на продажбите, тъй като се стреми да достигне 10% оперативен марж тази година.

42-годишният Ервер е в H&M от 18 години, като последно бе ръководител на основната марка на търговеца на дребно - роля, която той ще запази заедно с поста главен изпълнителен директор.

„Смятаме, че има много неща, които трябва или могат да се направят, за да се преобърне този бизнес и въпросът е дали човек, който е бил там от 18 години, е правилният за това или дори дали има мандата да предприеме тези стъпки “, каза анализаторът на Bernstein Уилям Уудс.

Маржът на оперативната печалба на H&M за четвъртото тримесечие падна до 7,2% от 7,8% през предходното тримесечие. След като по-рано заяви, че целта е 10%, в сряда компанията я нарече „амбициозна“.

Измерени в местни валути, продажбите от 1 декември до 29 януари - началото на първото фискално тримесечие, са намалели с 4%, в сравнение с увеличение от 5% през същия период на миналата година. Продажбите през четвъртото тримесечие също са паднали с 4%, което е повече от очакваното от пазара.

Оперативната печалба за четвъртото тримесечие на компанията възлиза на 4,33 млрд. крони (415,4 млн. долара), спрямо 821 млн. крони година по-рано. Този резултат обаче е под сумата от 4,57 млрд. крони, очаквана от анализатори в проучване на LSEG.

Анализаторите на JPMorgan казаха, че резултатите са разочароващи и че слабостта на H&M за четвъртото тримесечие „леко намалява достоверността“ на целта за марж от 10%.

Карл-Йохан Першон, председател на H&M и внук на основателя Ерлинг Першон, каза, че компанията е в силна позиция с „добри условия за по-нататъшни подобрения“ тази година.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ