Неочаквана рокада на върха в H&M

Неочаквана рокада на върха в H&M

Главният изпълнителен директор на H&M Хелена Хелмершон неочаквано се оттегли от позицията, а ветеранът Даниел Ервер пое поста с незабавен ефект, докато шведският моден търговец на дребно търси начин да увеличи продажбите и рентабилността, пише Ройтерс.

Акциите на компанията поевтиняха с 10,41% към 12:00 часа българско време. Хелмершон заяви, че е решила да напусне компанията след четири години на най-високия пост, тъй като вече няма енергия да продължи, като добави, че ролята е била „много взискателна“

Смяната на ръководството дойде, след като H&M съобщи, че продажбите за декември и януари са намалели с 4% в сравнение с предходната година, което е лош знак за ключовия период за пазаруване.

Вторият най-голям търговец на модни стоки в света след Inditex изпитва затруднения да се конкурира с бранда Zara и китайския онлайн гигант за мода на ниски цени Shein, които отбелязаха силен ръст на продажбите.

„Мисля, че пазарът ще приветства промяната, след като анализираме числата“, каза Адил Шах, портфолио мениджър в Storebrand в Осло, който държи акции на H&M.

„Спекулациите, че целите за марж няма да бъдат постигнати, са една от причините за смяната на главния изпълнителен директор“, добави той.

H&M напоследък се фокусира върху рентабилността, а не върху обемите на продажбите, тъй като се стреми да достигне 10% оперативен марж тази година.

42-годишният Ервер е в H&M от 18 години, като последно бе ръководител на основната марка на търговеца на дребно - роля, която той ще запази заедно с поста главен изпълнителен директор.

„Смятаме, че има много неща, които трябва или могат да се направят, за да се преобърне този бизнес и въпросът е дали човек, който е бил там от 18 години, е правилният за това или дори дали има мандата да предприеме тези стъпки “, каза анализаторът на Bernstein Уилям Уудс.

Маржът на оперативната печалба на H&M за четвъртото тримесечие падна до 7,2% от 7,8% през предходното тримесечие. След като по-рано заяви, че целта е 10%, в сряда компанията я нарече „амбициозна“.

Измерени в местни валути, продажбите от 1 декември до 29 януари - началото на първото фискално тримесечие, са намалели с 4%, в сравнение с увеличение от 5% през същия период на миналата година. Продажбите през четвъртото тримесечие също са паднали с 4%, което е повече от очакваното от пазара.

Оперативната печалба за четвъртото тримесечие на компанията възлиза на 4,33 млрд. крони (415,4 млн. долара), спрямо 821 млн. крони година по-рано. Този резултат обаче е под сумата от 4,57 млрд. крони, очаквана от анализатори в проучване на LSEG.

Анализаторите на JPMorgan казаха, че резултатите са разочароващи и че слабостта на H&M за четвъртото тримесечие „леко намалява достоверността“ на целта за марж от 10%.

Карл-Йохан Першон, председател на H&M и внук на основателя Ерлинг Першон, каза, че компанията е в силна позиция с „добри условия за по-нататъшни подобрения“ тази година.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Financial Times: Мошеници доказват с AI „автентичност“ на произведения на изкуството през застрахователи
Типове поведение, които обезсмислят титлата „лидер“
Дания недоволства от избора на Тръмп на пратеник, подкрепящ американския суверенитет над Гренландия
На днешната дата, 23 декември. Рождениците днес
Президентът на Финландия пред Fox News: Остават най-трудните 5% до постигането на мирно споразумение за Украйна
Япония се готви да възобнови дейността на най-голямата атомна електроцентрала в света близо 15 години след Фукушима
Цитат на деня
Съдът възстанови възнаграждение на Мъск и той стана първият с богатство над 700 милиарда долара